  • Data: 2023-05-17 22:22:22
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > Miałem na myśli gazety (czarno-białe), w których zdjęcia były składane
    > z kropek. Były w ogóle inne? To chyba działało tak, jak w laserze.

    Ja tej techniki nigdy do końca nie rozumiałem. Były jakieś rastry,
    takie szklane płytki o określoniej *liniaturze*. Znaczy się w paski
    one były. Nacięcia w szkle, częściowo czymś wypełnione. Składało się
    dwa takie pod określonym kątem -- i robiła się siateczka. Miała ona
    zdolność zamiany półtonalnej fotografii na kropeczki o różnych średnicach.
    Ten etap rozumiem najmniej, ale podejrzerwam, że niepoślednią rolę ma
    w nim nieliniowość materiału fotograficznego (kliszy).

    --
    Jarek