    From: Madz <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
    Date: Sat, 23 May 2009 13:57:17 +0200

    Dnia Thu, 21 May 2009 14:34:40 +0200, entroper napisał(a):

    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli to ten sam problem, który jakiś czas temu się tu przewijał, to, jak
    > widzę, nie skorzystałeś z rady zastosowania gasika RC...
    >
    > e.

    To ja sie moze wypowiem - pare miesiecy temu sam tutaj zakladalem watek na
    ten temat. Sprawa z gasikiem tez nie rozwiazala sprawy. Przepiecia sa
    bardzo duze (na polskich mobilusach oceniam ze nawet rzedu 2kV - chinskie
    silniki do rolet sa pod tym wzgledem IMHO lepsze). Nim jakiekolwiek
    zabezpieczenie zadziala, juz jest po triaku. Sam przerobilem to na wersje
    przekaznikowa (poki co problemu ze sklejaniem stykow nie ma - od listopada
    steruje 11-ma roletami. Aczkolwiek gasik RC zostal zachowany:). Oczywisie
    pozostaje kwestia wielkosci ukladu - ja tego problemu nie mialem.

    m.