  • 11. Data: 2021-06-16 11:23:33
    Temat: Re: Co tu kupić?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 08:32:57 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello ToMasz,
    >
    > Jeśli próbujesz jeździć turbo benzyną jak wolnossącym dieslem, to nic
    > dziwnego, że wydaje się mułowata. Sorry, ale nawet 170 KM w małej

    moj 1.8TD tez lubil wysokie obroty.
    Tyle, ze wysokie obroty w dieslu to 2200-3500 rpm :-)

    > turbo benzynie Alfa Romeo nie pozwala ruszyć z III biegu, co nie
    > stanowi problemu dla wolnossącego 1.1 51 KM w C2...

    Mysle, ze bym potrafil. Chyba, ze i sprzeglo w Alfie sp*

    > (tak - wiem, że da się ruszyć też Alfą przypiekając sprzęgło ale
    > szkoda sprzęgła)

    W dieslu tez szkoda. I dwumasy szkoda :-(

    Instalacja aby na pewno dobra?

    J.

  • 12. Data: 2021-06-16 12:44:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, June 16, 2021, 11:23:33 AM, you wrote:

    [...]

    > moj 1.8TD tez lubil wysokie obroty.
    > Tyle, ze wysokie obroty w dieslu to 2200-3500 rpm :-)

    A w benzynie od 3500 zaczyna się zabawa (na benzynie, bo na LPG zaraz
    się kończy)

    > Mysle, ze bym potrafil. Chyba, ze i sprzeglo w Alfie sp*

    Czytaj do końca...

    > W dieslu tez szkoda. I dwumasy szkoda :-(
    > Instalacja aby na pewno dobra?

    A istnieje coś takiego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2021-06-16 21:59:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-16 12:44, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A istnieje coś takiego?

    miałem sporo aut z lpg, sam dawałem do założenia w trzech, przy sprawnej
    instalacji 4 generacji kierowca nie ma prawa wiedzieć na czym jedzie bez
    patrzenia na kontrolki z gazu, jest to po prostu nie do odróżnienia - i
    to zarówno w przypadku 60 konnej yariski jak i 390 konnego rama

  • 14. Data: 2021-07-10 11:23:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2021 12:44:20 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A istnieje coś takiego?

    Istnieje. Miałem ze dwie, w których różnica benzyna/gaz była prawie
    niezauważalna. W praktyce dopiero po kilku miesiacach nauczyłem się
    odróżniać po reakcjach samochodu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2021-07-10 11:27:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jun 2021 23:30:58 +0200, scobowski napisał(a):

    > Wracam z odwiecznym pytaniem: co tu kupić?
    (...)

    Nad Kią Sportage myslałeś? Ja mam starszą generację, ale właściciele nowych
    też zazwczyaj zeznają, że jest dobrze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 16. Data: 2021-07-10 13:29:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2021 o 11:23, Maciek pisze:

    > Istnieje. Miałem ze dwie, w których różnica benzyna/gaz była prawie
    > niezauważalna. W praktyce dopiero po kilku miesiacach nauczyłem się
    > odróżniać po reakcjach samochodu.

    Z ciekawości - jakie były różnice - bo u mnie nie widać, choć po
    korektach widać że na LPG trochę bardziej skaczą (głównie widać na
    jałowym PB +/-5% LPg dochodzi do 8) to nie patrząc na wskaźnik by nie
    wiedział na czym jadę.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-07-10 15:17:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jul 2021 13:29:27 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > korektach widać że na LPG trochę bardziej skaczą (głównie widać na
    > jałowym PB +/-5% LPg dochodzi do 8) to nie patrząc na wskaźnik by nie

    Przy mocno obciązonym samochodzie (5-6 osób plus bagaże) było czuć
    zmniejszenie mocy na LPG, ale głównie w sytuacjach typu kickdown i
    przyspieszanie pod górkę. Albo przy szybkiej (jak na to auto, czyli 130-140
    kmh)jeździe na tempomacie samochód szybciej dostawał zadyszki na łagodnych
    wzniesieniach i redukował.
    Ale to były naprawdę subtelne różnice i dla osoby postronnej raczej nie do
    zauważenia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2021-07-10 15:32:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2021 o 15:17, Maciek pisze:

> [...]
    > wzniesieniach i redukował.
    > Ale to były naprawdę subtelne różnice i dla osoby postronnej raczej nie do

    W sumie nawet jakby mi kilkanaście koni uciekło to pewnie na pierwszy
    rzut oka bym nie zauważył. Jak będzę miał czas to zrobie testy torquem
    do setki;)

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-07-18 00:19:52
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 10.07.2021 o 11:27, Maciek pisze:
    > Nad Kią Sportage myslałeś?

    Słabawa.
    10 lat temu miałem tucsona, tego pierwszego; złote auto to było.

  • 20. Data: 2021-07-28 11:11:24
    Od: scobowski <s...@g...com>

    Żeby nie zostawiać wątku bez konkluzji;
    sytuacja z dostępnością używanych samochodów jest dramatyczna; dość
    szeroko dostępne są albo naprawdę stare auta (10,15 i więcej lat), z
    nowszych - albo zajeżdżone trupy albo sciągane ze stanów po ciężkich
    przejściach.
    Mocnych samochodów nie ma - bo 'nie schodzą'
    Wozów w dobrym stanie nie ma - bo 'za drogie'
    czteronapęd to już w ogóle taka egzotyka, że 'łoo paanie'
    do tego ponoć wciąż jest mocno zmniejszona podaż, bo covid.

    Finalnie udało się kupić - 2 lata starszy, niż w pierwotnych
    założeniach, 2 klasy większy i jednak dizel. Za to czteronapędowy, w
    pięknym stanie i v6
    Ale - żonie się spodobał od pierwszego wsadzenia tyłka na fotel
    kierowcy, mnie się spodobał od pierwszej przejażdżki