  • Data: 2020-07-02 10:14:35
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.07.2020 07:14, Marek wrote:

    > Czyli w jakim czasie? Skoro masz podpięty dysk zew. to czemu nadal
    > zapisujesz na sd bo rozumiem że z powodu dużych zapisów pada karta?
    > Myślę że jednak prościej będzie kupić przemysłową slc tylko do boot a
    > zapisy robić na dysku klasycznym podłączonym przez USB storage -
    > dlaczego ta opcja odpada?

    Dysk robi właściwie tylko za "storage" - jedna duża partycja do
    przechowywania danych. Jednym z zadań RPi jest okresowe archiwizowanie
    rzeczy z sieci, które chciałbym zachować w przypadku ich zniknięcia z
    serwera (m.in. parę podcastów i kanałów na YouTube).
    W czasach gdy to uruchamiałem (chyba jeszcze na pierwszej "Malinie")
    boot z USB był nieco problematyczną kwestią, więc się w to nie zagłębiałem.

    Może faktycznie dobrym pomysłem byłoby zastosowanie jakiegoś dysku SSD
    podpiętego przez przelotkę USB-SATA? Albo nawet duetu SSD + HDD (ten
    drugi na logi i swap)? Struktury partycji na obecnym dysku nie chciałbym
    ruszać, żeby nie utrudniać sobie ewentualnej podmiany na większy w
    przyszłości.