  • Data: 2020-07-02 21:37:05
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 1 lipca 2020 15:00:02 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > OK, ale to jednak bardzo stare maliny. Gdybyś testował 4B, to wrażenia
    > miałbyś zupełnie inne.

    Z tym performance malinowym to bym taki pewny nie byl.

    https://www.reddit.com/r/homelab/comments/camvqy/sur
    prising_raspberry_4_benchmarked_against_intel/
    I porownanie:
    https://imgur.com/32xqTop

    4B 400
    i3 4200

    i3 vs core2duo - okolice 4:1.

    Czyli pi*oko nadal malina 400 a intel 1000.

    Choc zgodze sie ze nie kazdy potrzebuje na takim komputerze duzo liczyc. Ja tak bo
    mam tam obrabianie obrazkow i baze zabbixa ale kto inny moze nie potrzebowac.

    Tak czy siak wydajnosciowo intel nadal rzadzi. A energetycznie juz tez wcale
    fanaberii nie ma. Tam pisza w linku ze 4-ka zre juz 4-10W (wartosci sa zamienione w
    tabelce). Stary laptop zezre moze dwa-trzy razy tyle. W praktyce mniej.

    Podsumowujac: do pomiarow czy sterowania malina jest ok. do generalnego komputingu
    jednak nadal lepszy laptop. Taka moja perspektywa.

    Moze sie to kiedys zmieni ale juz raz sie spazylem na zdechnietej malinie i koszcie
    jej wymiany a laptopy dzialaja stabilnie i mam z nimi sporo mniej klopotow.

    Kazdy 10W sredniego zuzycia pradu to jakies 45pln na rok. Mozna se policzyc czy i
    kiedy sie malina zaczyna oplacac.