  • Data: 2010-01-22 14:36:27
    Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeszcze jedno. Objaw występuje niezależnie jak duży jest mróz. Wystarczy że
    > tylko jest trochę poniżej zera.
    > Nie ma stanów pośrednich w postaci że zaczyna kręcić, ale jest mu ciężko i
    > robi chłe..chłe..chłe, tylko najpierw stuka i nie kręci, a przy którejś tam
    > próbie zaskakuje bez wysiłku i jak go zaraz zgaszę, robi to dalej lekko.
    > Po dwóch tygodniach męczarni wyczułem że trzeba go z 10 razy pozałączać na
    > kilka sekund, potem wyjść i odśnieżyć szyby i po trzech minutach po wejściu
    > do kabiny odpala normalnie.

    Jak stuknie i nie odpali to wrzuć bieg i pchnij żeby silnik się przekręcił. To
    nie musi być 100 obrotów tylko 1/10 obrotu. Jak po takim przekręceniu silnika,
    zapali bez problemu to czeka cię wymiana wieńca na kole zamachowym i elementu
    popularnie zwanego bendixem. Czasami pomaga wymiana samego bendixa, ale nie jest
    to typ naprawy zapewniający długowieczność porównywalną z nowym samochodem. Mogą
    być również wypalone styki w styczniku załączającym prąd do do rozrusznika jak
    elektromagnes wbije zębatkę w wieniec.