  • Data: 2020-07-14 11:53:47
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8c7d20c2-dac7-423c-af33-3287e5423247o@g
    ooglegroups.com...
    >Przede wszystkim w polskiej służbie zdrowia bez względu na to kto
    >płaci jest zasada że pacjent w ciemno godzin się na to że lekarz za
    >nic nie odpowiada.
    >Wszystkie zabiegi o ile to możliwe są robione za zgodą pacjenta i na
    >pacjenta odpowiedzialność. Zawsze dają kartkę z taką zgoda do
    >podpisania.

    Tez w ciemno, bo nie powiedzą co i jak.
    Mimo, ze to pacjenta prawo.

    >W zakresie odpowiedzialności za to co robią są zrównani z politykami
    >i adwokatami.

    No nie, za błedy lekarskie teoretycznie odpowiedzialnosc jest.
    Praktycznie - czasem sie zdarza.
    Zero cos o tym wie.

    >Mówisz że gdzieś robią taśmowo.

    jedna-dwie dziennie.

    >Czy jakiś pacjent zna innych pacjentów żeby wiedział jak często się
    >nie udaje?

    Niby nie, ale pare dni tam sie jednak lezy, i nie widac, zeby wynosili
    zwloki.
    Ale jak sie ma 80 lat ... no wiadomo - ryzyko jest.

    Organizacja pracy to temat inna grupe.

    >W ramach próby okradzenia mnie lekarz zaproponował, odpłatne
    >oczywiście, leczenie komórkami macierzystymi.
    >Jak spytałem o możliwość kontaktu z tymi co ch wyleczył to się
    >okazało że to niemożliwe bo są przepisy o danych osobowych.

    ale takie przepisy faktycznie sa.

    >Moja propozycja że zdeponuje pieniądze u notariusza żeby wypłacił po
    >roku od zabiegu jeśli badania potwierdza że był skuteczny tez nie
    >spotkała się ze zrozumieniem.

    Coz chcesz - tak sie robi postep w medycynie.

    >Powiedziałem mu że w takiej sytuacji dla mnie jest złodziejem,
    >pierdolnalem drzwiami i poszedłem szukać innego ortopedy. Miałem
    >szczęście bo znalazłem.
    >Twój ojciec jak by miał farta to też by trafił na takiego co potrafi
    >leczyć zniszczone stawy bez ich wymiany.

    Moze. Np komorkami macierzystymi :-)

    A jednak te protezy masowo wstawiaja nie tylko w Polsce - tez
    pomagaja.

    >30 złotych na miesiąc mnie to kosztuje. Preparat jest lekarstwem bo
    >dostępny tylko na receptę w aptece.
    >Mam w bliskiej rodzinie sporo lekarzy

    I tylko jednego dobrego ortopede znaja ?

    >i oni opowiadają takie historie ze ciarki po plecach chodzą.
    >Branie kasy za fikcyjne operacje to norma.

    Tu nie mam watpliwosc, ze byla prawdziwa.
    I pomogla. Choc mozesz miec racje, ze mozna bylo inaczej.

    >Jeden co ma przychodnie rejonowa, znaczy się lekarz rodzinny
    >opowiadał jak przyszła pacjentka z informacją że ma raka trzustki bo
    >tak jakiś docent co się zna powiedział.
    >Była prywatnie. Kazał przynieść wyniki badań. Mówi że patrzy na
    >zdjęcie i oczom nie wierzy bo poza kilkoma kamieniami w woreczku
    >żółciowym nic więcej nie widzi. Odesłał na onkologię. >Przyszła w
    >opisem że ma tylko kamienie. Powiedział jej a ona pyta co ma zrobić
    >bo już dała 4 tysiące tamtemu zaliczki za operację że jej raka
    >wytnie.

    Bywa. I to w miare niedawno bylo ?
    No coz, moze i oni wyznaja zasade, ze jak frajer, to musi placic.

    >Dentystę co mi chciał w zębie bez dziury plombę założyć osobiście
    >poznałem.
    >W takim świetle ginekolog co da pacjentce zastrzyk żeby godzinę
    >pospala i przytuli kasę jak za skrobankę jest bardziej niż realny.

    Jak najbardziej, ale przeciez ona musiala przyjsc przekonana, ze te
    ciaze ma.
    A teraz testy w aptekach, USG - przypadek 1 na 100 ze test zawiodl, a
    lekarz wyczul sprawe i powiedzial "widac na USG, to gdzies trzeci
    miesiac" ?

    >Na dodatek jaka ma dobrą reklamę bo pacjentka powie znajomym że nic
    >nie bolało.

    Tylko gdzie ona znajdzie chetne kolezanki ...

    >Jak ktoś ma milion to chce mieć dwa. A tak przy okazji mało to było
    >zdarzeń że jakiś ginekolog użył pacjentkę jak spala.

    a to inna sprawa ...

    J.