  • 10. Data: 2020-05-14 12:00:19
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Sęk w tym że w Szwecji dziadkowie niekoniecznie musieli umierać.
    > gdyby rząd się ogarnął i ich izolował (przypomnijmy 50% ofiar to
    > domy starców i opieki) zastanawiające jak kolejne kraje walą łbem w
    > ścianę zamiast uczyć się na błędach innych - średnia wieku ofiar
    > Włochy 79 Niemcy 81.

    To prawda, oni sie nawet do tego towarcie przyznaja ze tu powinni zrobić
    wiecej a polegli.

    Chociaz wracajac codziennie do domu i pilnujac rygoru (umycie rak,
    dezynfekcja telefonu, ciuchy itp zastanawiam sie na ile rzeczywiście
    mozna tego przypilnowac. Oczywiście trzeba minimalizowac ryzyko ale w
    100% sie nie da.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 12. Data: 2020-05-14 12:19:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-05-2020 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > To prawda, oni sie nawet do tego towarcie przyznaja ze tu powinni zrobić
    > wiecej a polegli.

    Czyli dokładnie jak u nas, tyle że u nas rząd się nie przyznał, a
    odpowiedzialność za identyczną sytuację zrzuca na wszystkich niżej, w
    tym samorządy.

    HINT: w Wielkopolsce ostatnio umierają głównie pensjonariusze takich
    domów i personel medyczny.
    Ale rząd nie ma sobie nic do zarzucenia.
    A pisowskie matoły (m.in. na grupie), czepiają się Szwecji za to samo,
    co w przypadku Polski przechodzi u nich bez echa.

  • 13. Data: 2020-05-14 12:20:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-05-2020 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Mysle ze ten wybór powinien jednak nalezec do tej osoby - lezaka...

    W jakim sensie?
    Żeby Cię ciemnogród nie zjadł za uznanie czyjegoś prawa do eutanazji...

  • 14. Data: 2020-05-14 12:44:00
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 13.05.2020 o 19:47, J.F. pisze:

    > W badaniu wzięło udział ponad 2,5 tysiąca przypadkowo wybranych osób z
    > terenu całego kraju.

    Przypadkowo wybranych.

    Czyli badali ludzi "z ulicy", podczas, gdy osoby zdiagnozowane jako
    chore (lub z podejrzeniem choroby) siedziały na kwarantannie, lub leżały
    w szpitalach.

  • 15. Data: 2020-05-14 12:53:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-05-2020 o 12:44, zhbick pisze:

    > Przypadkowo wybranych.
    >
    > Czyli badali ludzi "z ulicy", podczas, gdy osoby zdiagnozowane jako
    > chore (lub z podejrzeniem choroby) siedziały na kwarantannie, lub leżały
    > w szpitalach.

    Pewnie tak, ale bezobjawowców i tak powinno być znaaaaacznie więcej przy
    ich sposobie walki z epidemią.
    To już w Krakowie uzyskali wyższe wyniki, w kraju z (do niedawna) pełnym
    lockdownem.

    Ale do takich testów powinno się brać immunoglogiczne - bo obejmą też
    tych, którzy już swoje przechorowali - a na badaniu genetycznym nie
    wyjdą.....

  • 16. Data: 2020-05-14 12:53:58
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 13.05.2020 o 19:47, J.F. pisze:

    > Wśród nich było 679 mieszkańców Sztokholmu.

    A ilu było mieszkańców stref no-go, chociażby tej w Malmo?

  • 17. Data: 2020-05-14 13:01:00
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 12:53, Cavallino pisze:

    > Pewnie tak, ale bezobjawowców i tak powinno być znaaaaacznie więcej przy
    > ich sposobie walki z epidemią.

    I pewnie tak jest. Ciekawi mnie metodologia badań, bo to klucz do
    poznania prawdy. Niektóre kraje przeprowadzały testy z 20% skutecznością...

    Swoją drogą, wyobrażacie sobie reakcję "nowych Szwedów" na ograniczenia
    podobne do tych, które wprowadzono np w Polsce?

  • 18. Data: 2020-05-14 15:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Przypadkowo wybranych.

    >Czyli badali ludzi "z ulicy", podczas, gdy osoby zdiagnozowane jako
    >chore (lub z podejrzeniem choroby) siedziały na kwarantannie, lub
    >leżały w szpitalach.

    Tak, ale o to wlasnie chodzi.
    99% jest ciagle narazona na zarazenie, a nawet na smierc.

    Choc zauwazam blad w swoim rozumowaniu:
    -czesc mogla juz przechorowac wirusa, zwalczyc, i jest odporna.
    Biorac pod uwage, ze mowi sie o kilkunastu dniach potrzebnych do
    tego, to raczej wielu takich nie ma.

    -czesc moze byc z natury odporna, i dlatego ani nie chorowali, ani
    wirusa nie stwierdzono.
    I moze ich byc bardzo duzo.

    J.

  • 19. Data: 2020-05-14 16:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Czyli dokładnie jak u nas, tyle że u nas rząd się nie przyznał, a
    > odpowiedzialność za identyczną sytuację zrzuca na wszystkich niżej,
    > w tym samorządy.

    No tylko ze oni całej reszty nie zamkneli.
    Maja teraz wiecej zakarzen ale słuzba zdrowia daje rade a za rok beda w o
    niebo lepszej sytuacji niz my.
    Albo i nie...

> [...]
    > A pisowskie matoły (m.in. na grupie), czepiają się Szwecji za to
    > samo, co w przypadku Polski przechodzi u nich bez echa.

    Cały czas jest wiele niewiadomych.
    CZy wiadomo juz czy szczepienie na gruzlice rzeczywiscie miało znaczenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 20. Data: 2020-05-14 16:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zhbick n...@s...pl ...

    > Przypadkowo wybranych.
    >
    > Czyli badali ludzi "z ulicy", podczas, gdy osoby zdiagnozowane jako
    > chore (lub z podejrzeniem choroby) siedziały na kwarantannie, lub
    > leżały w szpitalach.

    skoro ocenia sie ze 9x% przechodzi bezobjawo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,