  • 191. Data: 2020-06-01 09:45:22
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-01 o 08:13 +0200, cef napisał:
    > Jedynie wczesnie wprowadził izolację - podobnie jak część innych
    > krajów a małe liczby zgonów mamy, bo sama populacja w tym rejonie
    > Europy jest jakoś dziwnie odporna

    Po prostu młodsza. Znaczy się szybciej umiera.

    Mateusz

  • 192. Data: 2020-06-01 10:07:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Covid w Indiach:
    "Over 10 agonizing days, this migrant worker walked and hitchhiked 1,250 miles home.
    India's lockdown left him no choice"
    https://edition.cnn.com/2020/05/30/asia/india-migran
    t-journey-intl-hnk/index.html

  • 193. Data: 2020-06-01 13:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Też ci google wyłączyli że nie możesz poszukać strony z
    > zestawieniem danych z całego swiata? A może ty tylko informacje z
    > tvnu i gazwybu bierzesz? Grecja mnie mało obchodzi bo się tam
    > chwilowo nie wybiera. Z drugiej strony jak nas nie wpuszca to
    > mniej debili tam pojedzie i nie przytargaja wirusa do kraju. Można
    > by rzecz że ograniczeniem bardziej chronią nas niż siebie. Grecja
    > ma trochę lepsze wyniki niż my ale cudu tam żadnego nie było. Oni
    > mają siedemnastu zmarłych na milion my dwudziestu ośmiu. Francja
    > 441, niemcy 103, Belgia 817. Wychwalana w tvnenach i gazwybach
> [...]

    Jak była zamykana granica z Niemcami to tłumaczono ze to dobrze bo tam
    wiecej chorych.
    Jak mamy zamknieta granice z Grecja to to dobrze bo oni maja mniej...
    Kreatywnie i logicznie! ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 194. Data: 2020-06-01 14:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Unijna pomoc ?

    >To ja się pytam ale im większa panika tym większe zasługi polityków i
    >łatwiej uzasadnić restrykcje. Przy 1% większość ziewa i mówi im żeby
    >spxxx ;-)

    Ja tam mowie, ze jak sie ma malo chorych, to nie wypada narzekac, ze
    pieniadze na walke z wirusem sa niesprawiedliwie rozdzielane :-)

    >--Albo wcale nie, skoro choremu z objawami robimy test, i za dwa dni
    >juz
    >nie jest w granicach bledu ..

    >Aha. To sprawdź dziś. Cóż za pech somsiedzie znów +11 :-)

    zobacz tu https://covid19.who.int/region/euro/country/de

    25.05 10 zmarlych,
    26.05 45
    27.05 47
    28.05 62
    29.05 39
    30.05 39
    31.05 11

    Zrodlo powinno byc to samo ... moze dane splywaja z opoznieniem, a oni
    aktualizuja wykresy wstecznie.

    >--Przy 1% moglby miec racje ten niemiecki lekarz, co mowil, ze
    >smiertelnosc jak na grype, a gdyby zmarlym zrobic test, to
    >koronawirus
    >sie znajdzie w sporym procencie ... ale
    >-to skad te masowe zgony w domach opieki,
    >-patrz na Szwecje - z losowej probki ludzi tylko 1% mial Covid-19

    >Średnia wieku? ile było przy grypie ? Ile ludzi umierało wcześniej na
    >grypę w domach starców ? Cisza w eterze prawda ?

    A moze po prostu nie umierali tak masowo w domach opieki ?

    >-a te 140% wzrostu smiertelnbosci w jednym francuskim departamencie?

    971526/corona-ausbruch-in-goettingen-36-mitglieder-v
    on-grossfamilien-infiziert.html

    >Mocno opaleni tubylcy zarazili się w shisha barze po czym roznieśli
    >wesoło po swoich dużych rodzinach ignorując zalecenia administracji.
    >Efekt 150 osób pozytywnych ale tylko jedna potrzebuje wspomagania
    >oddechu. Politycy już osrani i kombinują jak przywrócić restrykcje.
    >Szajba mode on.

    jedna osoba na 150 to u nas 250 tys. Mamy tyle respiratorow ?

    We Francji co innego mowia - wzrosla ilosc smiertelnych zawalow serca.
    Prawdopodobnie dlatego, ze ludzie nie szli/wzywali lekarza.

    J.

  • 195. Data: 2020-06-01 15:00:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 23:48, RadoslawF pisze:

    > Ale ludności mają tyle co połowa krajów europejskich.
    No zgoda, to wg chorych na mln oni sa już na szczycie europejskim
    5,5tys/mln a prowadząca Hiszpania ma 6tys/mln. Tyle że oni dopiero
    osiągneli szczyt a Hiszpania juz dawno ma z górki, więc pewne jest że
    pobija wszelkie rekordy :(

    > I szczyt zachorowań mieli w części stanów, głownie w dużych miastach.
    Ale teraz fala rozlewa im się do mniejszych, to samo dzieje się teraz w
    np Ameryce Południowej, Rosji czy Indiach. Po prostu wirus tam później
    dotarł, ale swoje zrobi.

    > Więc blokowanie gospodarki w całym kraju jest skrajnym debilizmem.
    Nikt całej gospodarki nie blokował, tylko wybrane dziedziny, reszta sama
    się blokowała, zresztą w innych krajach jest podobnie, np lotnictwo,
    turystyka.

    --
    Janusz

  • 196. Data: 2020-06-01 15:04:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Średnia wieku? ile było przy grypie ? Ile ludzi umierało wcześniej na grypę w
    domach starców ? Cisza w eterze prawda ?
    Jaka cisza, masz dane archiwalne, na rok u nas na grypę umiera <200osób.

> [...]
    ale tylko jedna potrzebuje wspomagania oddechu. Politycy już osrani i kombinują jak

    A jakby Ci Matka umarła to też być tak pluł jadem? wiedząc że jest z
    długowiecznego rodu i spokojnie mogła jeszcze z dziesiątkę lat przeżyć?

    --
    Janusz

  • 197. Data: 2020-06-01 15:21:12
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --We Francji co innego mowia - wzrosla ilosc smiertelnych zawalow serca.
    Prawdopodobnie dlatego, ze ludzie nie szli/wzywali lekarza.

    O tym media nie wrzeszczą ... Temat nie medialny, przemilcza ku zadowoleniu polityków
    a kto później będzie sprawdzał statystyki ?

    https://www.aerztezeitung.de/Politik/Arztbesuch-nich
    t-wegen-Corona-vermeiden-408701.html

    W środku *pandemii* pojawiły się nieliczne głosy rozsądku ale nie znalazły wsparcia w
    prorządowych mediach.

  • 198. Data: 2020-06-01 15:33:46
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Długowieczny rod to jakaś gwarancja długiego żywota? Co to za bzdety ?

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,259
    92962,slask-dwa-nowe-ogniska-koronawirusa-w-kopalnia
    ch-zofiowka-i.html#s=BoxOpImg4

    Kolejny dramat oh stop, znów bezobjawowo ? Co za wstrętni górnicy ! Może choć jakieś
    rzekome szkody na płucach jak u 3 austriackich nurków ? Nic ? Jak oni tam mogą to
    przecież pandemia ;-)

    https://www.worldometers.info/coronavirus/coronaviru
    s-death-toll/

    372k i jesteśmy na płaskowyżu, na grypę schodzi 250-500k i stawiam dobrą flaszkę że
    będzie poniżej.

  • 199. Data: 2020-06-01 16:10:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Długowieczny rod to jakaś gwarancja długiego żywota? Co to za bzdety
    >?

    A moze genetyka ?

> [...]

    >nurków ?
    >Nic ? Jak oni tam mogą to przecież pandemia ;-)

    Poczekamy, zobaczymy - nikt ich nie badal, to nie wiadomo co w plucach
    :-)

    >https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavir
    us-death-toll/
    >372k i jesteśmy na płaskowyżu, na grypę schodzi 250-500k i stawiam
    >dobrą flaszkę że będzie poniżej.

    Przemku, ale zobacz jednak ile krajow sie zamknelo.
    Co by bylo, gdyby sie nie zamknelo ?

    J.

  • 200. Data: 2020-06-01 16:32:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Jak masz możliwość sprawdzenia aktualnej wersji rzeczywistości to daj znać. Wróżenie
    z fusów to strata czasu. Jedyne co jest pewne to największy kryzys gospodarczy po
    drugiej wojnie światowej.