  • 271. Data: 2020-06-04 10:21:30
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- No i po co we wcześniejszej wiadomości zsumowałeś granty i kredyty
    wszystkim oprócz Polski?

    tak bylo w zrodlach, pozniej wyszlo szydlo z worka

    Lepiej? Jesteśmy na podium. :-)

    https://www.politico.eu/article/ursula-von-der-leyen
    s-big-gamble-with-borrowed-money/

    no nie bardzo bo to kredyt a nie subwencja :-) jestesmy w gronie najwiekszych
    pozyczkobiorcow a UE juz sygnalizuje ze Wlochy i Hiszpania moga liczyc na taryfe
    ulgowa ... oni po prostu nie splaca tych kredytow i zostajemy sami z dlugiem w euro u
    szyi

    "We can't just say Italy and Spain and that's it, full stop," the official said.
    "It's a psychological issue as well. We have all seen deaths. It's emotion. You won't
    be able to avoid that."

    z drugiej strony kredyty sa tanie wiec trzeba brac przeciez splacac bedzie kto inny
    :-)

  • 272. Data: 2020-06-04 17:37:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Merkel obniża VAT z 19 na 16 i z 7 na 5.
    Od pierwszego lipca na pół roku.
    Oprócz rozkręcenia popytu wewnętrznego dba też o konkurencyjność eksportu ;-)

  • 273. Data: 2020-06-04 17:44:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Merkel obniża VAT z 19 na 16 i z 7 na 5.
    >Od pierwszego lipca na pół roku.
    >Oprócz rozkręcenia popytu wewnętrznego

    ciekawe czy te 2% bedzie mialo wplyw.

    Ale ... swiadomosc, ze za pol roku bedzie drozej o 2% - to juz ma :-)

    >dba też o konkurencyjność eksportu ;-)

    VAT nie ma na to wplywu.

    J.

  • 274. Data: 2020-06-04 18:03:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c4
    54480e823b17327b2bf1d4
    >W Niemczech znów +11

    Ale dzisiaj +30

    WHO potwierdza
    https://covid19.who.int/region/euro/country/de

    przez 3 dni bylo po 11, 3.06 29, 4.06 30.
    Ale zaraz - 4.06 to dzis mamy, dane z wczoraj, czy jeszcze urosnie ?

    Ciekawe - fluktuacja statystyczna, czy jakies trudnosci z
    raportowaniem ?
    Ale przeciez srodek tygodnia.

    A u nas - 10, 13, 10, 3, 18 w ostatnich dniach.

    Gdyby jednak faktycznie u nich spadlo ponizej nas ... no coz, w
    zasadzie nie dziwi - u nich kto mial umrzec tez umarl, a u nas dopiero
    umrze.
    U nas zmarlo 1100, u nich 8600 - a jest ich tylko 2x wiecej.

    J.

  • 275. Data: 2020-06-04 19:26:46
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Czyli jednak Pinokio debeściak? To czemu poślady ściśnięte a granice zamknięte ?
    W wersję o ochronie narodu polskiego przed zgniłym zachodem to już największy głąb
    nie uwierzy :-)

  • 276. Data: 2020-06-04 19:32:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > W związku z tym chciałbyś żeby ci współczuć? Współczuć można twoim rodzicom.
    Chcieli mieć normalne dziecko ale mieli pecha.

    Zenek, nie przy jedzeniu, aż monitor zaplułem :)

    --
    Janusz

  • 277. Data: 2020-06-04 20:37:56
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Ach te brukowce ... Kiedy rządowy mainstream pisze o dużych rodzinach ci wyjeżdżają z
    arabsko-albanskimi klanami i lemingi już nie wiedzą co myśleć ;-)

    Zaczęło się od nielegalnie otwartego shisha baru a skończyło na zamknięciu szkół w
    całym mieście ;-)

    https://youtu.be/unpHSb5Tf5Q

  • 278. Data: 2020-06-04 21:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Czyli jednak Pinokio debeściak? To czemu poślady ściśnięte a granice
    >zamknięte ?
    >W wersję o ochronie narodu polskiego przed zgniłym zachodem to już
    >największy głąb nie uwierzy :-)

    Ale o co chodzi ?
    Na zachodzie wirus grasuje, to granice slusznie zamkniete :-)

    Ja tylko mowie, ze jesli granice szybko zamknelismy i chorych mamy
    malo, to zdrowi sa ciagle narazeni.
    Wyobrazali sobie, ze wirus w dwa miesiace wyginie ?
    Czy chetnie zamkna kraj na dluzej ? Pewnie, zeby wraze idee nie
    przenikaly :-)

    A propos - cos nam ponoc unia grozi z tymi zamknietymi granicami i
    kaze sie okreslac, a czasu do okreslenia coraz mniej.

    J.

  • 279. Data: 2020-06-04 21:26:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-04 o 20:37, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    >
    > Zaczęło się od nielegalnie otwartego shisha baru a skończyło na zamknięciu szkół w

    Niech się cieszą że tylko kartoflami dostali, w usa pewnie byłoby kilka
    garści ołowiu. Sprowadzili sobie 'tanie bydło' do pracy to mają, teraz
    zdziwienie że bydło nie pracuje i jeszcze roszczeniowe się zrobiło.

    --
    Janusz

  • 280. Data: 2020-06-04 22:22:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>