-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highw
inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <e...@g...com>
<5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
In-Reply-To: <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
Date: Fri, 18 Sep 2020 10:33:47 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 66
Message-ID: <5f6470ec$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.104.205
X-Trace: 1600418028 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.30.104.205:57554
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3856
X-Received-Body-CRC: 687102433
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757208
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rk0nls$3h314$...@p...wsisiz.edu.pl.
..
yabba wrote:
>> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i
>> inni, którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.
>Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie,
>jak paczka przyjedzie za dwa dni?
No widzisz - jak mi sie telewizor popsul w piatek, to "potrzebowalem"
na juz.
I bylbym juz wiecej nie potrzebowal, ale akurat nowy telewizor w MM
byl w dobrej cenie, ale zarezerowany, w innym sklepie drozszy, w
trzecim - jakas podejrzana oferta.
Na szczescie to tylko opornik polecial, wiec naprawilem na czesciach z
szuflady i nadal ogladam kineskop :-)
>Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna bajka -- tylko że jeśli
>uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w magazynie podręcznym
>powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy, albo co najmniej
>krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez zatrzymywania
>wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę modułu może
>sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.
Raczej nie robi, bo dobrze zyje z wymiany modulow.
>> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
>> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
>> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
>Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
>szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
>bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem
>super-turbo-ekspres z Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?
Dell ma "Next Business Day" gwarancje, za doplatą.
Nie dojdzie tak szybko.
A reszta holoty ... prosze spakowac laptopa i czekac na kuriera.
Odeslemy naprawiony za 2 tygodnie.
Naprawa plyt glownych ... zajecie dla prawdziwych fachowcow-hobbystow.
>> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części
>> i przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
>> kolejne
Chyba, ze ma samochodzie wszystkie mozliwe, lub choc popularne
czesci.
>> koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
>> płacić 1/3 ceny nowej.
Producenci to wiedza, i w zasadzie juz nie przewiduja serwisu.
>Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
>niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe,
>ale kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół
>godziny, to do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?
Taa, zabierz programiscie laptopa na 2 tygodnie ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.20 10:38 J.F.
- 18.09.20 10:42 J.F.
- 18.09.20 10:44 J.F.
- 18.09.20 10:47 yabba
- 18.09.20 11:07 yabba
- 18.09.20 12:10 yabba
- 18.09.20 13:18 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:37 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:47 Piotr Wyderski
- 18.09.20 13:49 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:50 Mateusz Viste
- 18.09.20 13:57 Piotr Wyderski
- 18.09.20 14:13 Piotr Wyderski
- 18.09.20 14:21 Marek
- 18.09.20 14:22 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 Metrologia
- 2024-05-12 app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- 2024-05-12 Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6