eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzęści elektroniczne - sklep [offtop] › Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <e...@g...com>
    <5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    In-Reply-To: <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Date: Fri, 18 Sep 2020 10:33:47 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 66
    Message-ID: <5f6470ec$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.104.205
    X-Trace: 1600418028 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.30.104.205:57554
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3856
    X-Received-Body-CRC: 687102433
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757208
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0nls$3h314$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    yabba wrote:
    >> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i
    >> inni, którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.

    >Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie,
    >jak paczka przyjedzie za dwa dni?

    No widzisz - jak mi sie telewizor popsul w piatek, to "potrzebowalem"
    na juz.
    I bylbym juz wiecej nie potrzebowal, ale akurat nowy telewizor w MM
    byl w dobrej cenie, ale zarezerowany, w innym sklepie drozszy, w
    trzecim - jakas podejrzana oferta.

    Na szczescie to tylko opornik polecial, wiec naprawilem na czesciach z
    szuflady i nadal ogladam kineskop :-)

    >Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna bajka -- tylko że jeśli
    >uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w magazynie podręcznym
    >powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy, albo co najmniej
    >krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez zatrzymywania
    >wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę modułu może
    >sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.

    Raczej nie robi, bo dobrze zyje z wymiany modulow.

    >> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
    >> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    >> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.

    >Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    >szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    >bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem
    >super-turbo-ekspres z Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?

    Dell ma "Next Business Day" gwarancje, za doplatą.
    Nie dojdzie tak szybko.

    A reszta holoty ... prosze spakowac laptopa i czekac na kuriera.
    Odeslemy naprawiony za 2 tygodnie.

    Naprawa plyt glownych ... zajecie dla prawdziwych fachowcow-hobbystow.

    >> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części
    >> i przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
    >> kolejne

    Chyba, ze ma samochodzie wszystkie mozliwe, lub choc popularne
    czesci.

    >> koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
    >> płacić 1/3 ceny nowej.

    Producenci to wiedza, i w zasadzie juz nie przewiduja serwisu.

    >Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    >niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe,
    >ale kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół
    >godziny, to do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?

    Taa, zabierz programiscie laptopa na 2 tygodnie ...


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: