  • Data: 2020-09-19 13:22:32
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Muntzing
    cyt.
    In the 1940s and 1950s, television receivers were very complex pieces of equipment,
    often containing upwards of 30 vacuum tubes

    Cofnijmy się jeszcze dalej:)
    cyt.
    The first integrated circuit.
    I uwaga! Ta daaaam:
    http://www.electricstuff.co.uk/loewe.html
    Choć wydaje mi się, że w jakiejś gazetce widziałem radioodbiornik tej firmy
    na dwóch lampach w jednej bańce.

    > I tak, scalony kontroler będzie droższy od konstrukcji na elementach
    > dyskretnych, może nawet o kilka centów. *Każdy* kontroler.

    To zależy od sposobu liczenia, tj. liczymy TYLKO koszt komponentów, czy
    całościowo od A do Z tj. od fazy koncepcji poprzez projekt/zamawianie/montaż
    aż po serwis. Księgowy liczy całościowo od A do Z i najczęściej
    wyjdzie mu taniej niż na dyskretnych. Janusz biznesu liczy tylko koszt
    elementów dyskretnych z pominięciem własnego czasu, dlatego korpo pozostanie korpo, a
    Janusz pozostanie Januszem.

    Co zaś się tyczy pytania wątkotwórcy?
    Albo sklep znosi jajka, albo nie.

    Ogólnie padło kilka tysięcy drobnych sklepików z prostego powodu,
    CRT i inne RTV umarły śmiercią naturalną a wraz z nimi zapotrzebowanie
    na podzespoły do nich, na ich miejsce wskoczyły ajfony/laptopy i inne LCD.
    Łezka się kręci jak se przypomnę te kolejki przed stoiskiem ze schematami na
    wolumenie:) 20 czy 15pln za jeden schemat! Era przedinternetowa:)

    Nu ale ajfony/laptopy i inne LCD wymagają innych narzędzi i podzespołów do naprawy.
    Potrzebne są szybki, ekrany, wkrętaki, programatory, wyświetlacze.
    Ile tam biorą za wymianę szybki/ekranu od jednego ajfona? Pewnie
    więcej niż 5 dyszek za szybkę gdzie zaległy się pajączki.

    Koszta.
    Uśredniony koszt obsługi jednego klienta na poczcie wynosi ok. 2,5pln.
    Ile rezystorów musi sprzedać drobny sklepikarz żeby zarobić te 2,5pln
    w czasie w którym pani z okienka poczty PL obsłuży jednego klienta?

    Żadne AVT, żaden maritex czy tme nie utrzyma się z handlu RLC.
    Drobnica może być tylko dodatkiem do pozostałego asortymentu na którym
    da się zarobić.