    Subject: Re: Czujnik piany
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <pPJUG.132071$dTb.125260@fx41.ams1>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 31 Jul 2020 15:14:38 +0200

    > Byłoby etyczniej jakby o tym otwarcie informowali (czego, nie oszukujmy
    > sie, nikt nigdy nie zrobi), ale model handlowy czy marketingowy, gdzie
    > sprzedaje się coś tanio, aby potem zarabiać na eksploatacji jest
    > powszechny. Z drukarek, chyba HP był tu prekursorem. Sam mam C480
    > Samsunga, jedna z tańszych kolorowych laserówek, drukuję tak z
    > kilkanascie stron na tydzień i po 2ch latach na razie wyszedł żółty, ale
    > wyszedł faktycznie. Dokupiłem zamiennik i łyknęło bez problemu.

    Kiedyś klient mógł z katalogów wybrać to co mu pasuje.
    Widział i ceny i szczegółowe opisy produktów.
    Teraz coraz częściej zamiast katalogu trafia na handlowca, który stara
    się mu sprzedać to co korzystne dla polityki producenta, ale
    niekoniecznie to co akurat najlepiej pasuje klientowi.

    Parę lat temu poszedłem kupić wypiekacz do chleba.
    Wcześniej sprawdziłem w internecie jaki będzie najlepszy.
    Wziąłem go z półki i gdy szedłem do kasy zaczepiła mnie sprzedawczyni.
    Zaczęła mnie namawiać na kupno innego, który był w promocji.
    Dałem się niestety namówić, czego żałuję bo rzekomo niezbędne dodatkowe
    funkcje, uzasadniające wyższą cenę, nie są mi zupełnie potrzebne.

    WM