  • Data: 2020-08-02 06:59:06
    Temat: Re: Czujnik piany
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-07-31, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > tiny.pl/7f3v7 Do samochodów. Wiem, nie na temat, garnka tym
    > nie pomalujesz. Twój problem jest większy niż moj.

    Na bazie PU, czyli do jakiś 120-140C a przy rozkładzie wytruje
    wszystkich samymi oparami.

    > Znaczy mój pomysł z dupy okazał się wystarczająco dobry że
    > ktoś na to kasę wydaje. Jakbym posiedział i pomyślał trochę
    > bardziej to może bym coś nawet lepszego wymyślił. Durne

    On nie jest z dupy, a z natury i rozpracowywany od lat, np.
    taka klasyka jak liść lotosu. Pomysły na tworzenie
    odpowiednich tekstur dotyczy zresztą różnych dziedzin, np.
    ochorny przed osadzaniem się/zarastaniem powierzchni w wodzie
    - gigantyczny problem bez przełomowego rozwiązania, a takie
    rekiny radzą sobie np. odpowiednią teksturą na skórze. Jest
    nawet patent z tym związany.

    > trawienie mikrokanałów w zgrzewanych dyfuzyjnie
    > wymiennikach ciepła można zrobić tak że HTC jest wyższe
    > albo niższe. Tylko nie narzekaj że Twojego problemu to nie
    > rozwiązuje. Skup się na sednie, ten przykład ilustruje że
    > parametry drugorzędnego procesu technologicznego nagle mają
    > zasadniczy wpływ na wydajność końcowego produktu.
    > Wystarczyło że ktoś stworzył zespół gdzie inżynierowie z
    > różnych działów potrafią się dogadywać.

    E, no wiesz, pewnie nie skłamię jeśli powiem, że kilkaset
    tysięcy osób pracowało nad tym od przynajmniej 2ch pokoleń.
    Przesadnie skromny nie jestem, ale obawiam się, moje
    skupienie to za bardzo nie pomoże :)

    > No i możliwe że jak ktoś w końcu problem rozwiąże to się
    > okaże że pomysł był prosty i Chińczyk za tydzień zacznie to
    > trzaskać masowo. Gorzej jak to Chińczyk pierwszy wymyśli, a
    > on teraz już całkiem niemało sami wymyślają.

    Może, ale jakoś takich genialnych, prostych, rewolucyjnych
    pomysłów ostatnio mało. W tym szczególnie przy rozwiązaniach
    starych problemów. Kiedy rozważaliśmy po raz kolejny ten
    problem, przy czym taki znak termochromowy miał ostrzegać
    przed gorącą powierzchnią (inne użądzenie, nic z gotowaniem),
    powiedziałem, wywierćcie tam dziurę, wstawcie szklany falowód
    a w bezpiecznej odległości jakąś czerwoną wyrajaną diodę i
    wuala, po sprawie. Jednak nie.

    > Wszystko hydrofobowe jest antywirusowe, bo jak woda nie
    > zwilży powierzchni to szybciej odparuje i wirus zaschnie na
    > śmierć.

    Wirus chyba nie potrzebuje wody żeby nie zdechnąć.

    --
    Marcin