    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czujnik piany
    Date: Mon, 3 Aug 2020 11:07:50 +0200

    dyskusyjnych:5k3UG.92396$v...@f...ams1...
    On 2020-07-28, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >tylko
    >tania siła robocza, a też materiały czy kompletne podzespoły.
    >Siłą rzeczy, zabierają w ten sposób cześc rynku tym co bardziej
    >porządnym, co z kolei skutkuje tym, że i ci bardziej porządni szukają
    >wszędzie oszczędności. Na koniec otrzymujemy produkt, który co do
    >zasady
    >można zbudować jako dużo bardziej trwały, tylko, że wtedy nie
    >wytrzymałby konkurencji z cenowymi wymaganiami suwerena. I tak, dla
    >wielu popularnych urządzeń, zakłada się ile to urządzenie ma

    Bo tez i porzadny producent czasem mysli "zrobie trwale, to komu
    sprzedam nastepne".

    >Do tego dochodzi jeszcze przemozne pragnienie suwerena aby miec coś
    >nowego co te kilka lat,

    No i jesli chodzi o elektronike, to byl olbrzymi postep, i suweren nie
    tylko chcial miec nowe, ale tez lepsze w sensie parametrow.

    >no i na koniec mamy tez technologie, które z
    >natury oferują produkty mniej trwałe.

    Przy czym z tym to jestem troche ostrozny, bo te technologie bywaja
    tez "lepsze", tylko trudno powiedziec dla kogo.

    Taka np pralka z plastykowym zbiornikiem dookola bebna.
    Plastyk nie rdzewieje, i to jest zaleta dla klienta. Poza tym
    odlany/wtrysniety w calosci wiec nie cieknie i nie rozszczelnia sie.
    Ale łożyska ma wtopione w czasie produkcji i niewymienne. Bo tak dla
    producenta taniej wyprodukowac ... i w sumie chyba klient ma mniej
    klopotow.

    A potem ... jak lozyska wytrzymaja 10 lat, to zona mowi "Stefan, ja
    chce nowa pralke, bo Kowalska sobie kupila, a nasza taka odrapana".
    Jak 5 lat ... hm.
    Jak 3 lata ... "a oferowalismy Panu przedluzona gwarancje" :-(
    A jak wytrzyma 23 miesiace ... a to na na gwarancji naprawa, wiec
    raczej wytrzyma 25 miesiecy.

    A przez tą zmiane naprawa niemal niemozliwa, a na pewno nie oplacalna.
    Ale ... fachowiec jakby mial lozyska wymienic i pol pralki rozebrac,
    to tez by swoje policzyl.
    Na Zachodzie ... ze 200$ z dojazdem do klienta ?
    A pralka kosztuje 350$. Wiec na zlom i nowa, i wszyscy sa zadowoleni
    ... o ile te 10 lat wytrzyma.

    J.