eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Data: 2015-04-24 12:37:48
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
    > W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >> W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
    >>
    >>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >>> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >>
    >> ROTFL! A silnik działa na powietrze?
    >>
    > Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    > 1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    > 2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    > automagicznie bez powietrza? ;)

    A wiesz po co się spala benzyna w silniku?

    > Nie o ten poziom działania jednak chodzi.
    >
    > W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    > paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    > osiągnięcia zadanej prędkości.

    Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie
    ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu
    powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartość dawki będącą funkcją
    oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona
    innych czynników na dodatek).

    > Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    > przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    > W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    > obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    > prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    > pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
    po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
    paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

    >
    > Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    > W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    > opisałem powyżej.

    "Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
    wiedza stanowi tylko przeszkodę."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: