  • Data: 2004-06-24 22:46:27
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kya wrote:

    > To właśnie mnie interesuje -- jak reagują zarządzający siecią i jak się
    > przygotowują na takie wypadki.

    Jeśli chodzi o przygotowanie - to prewencja czyli monitorowanie sieci,
    monitorowanie raportów po nowych wirusach/robalach/dziurach (z wiadomych
    źródeł). A jak reagują - ano właśnie stosownie do zagrożenia, jeśli
    ten jeden klient rozsyła robala, o którym właśnie dostaliśmy raport
    z buqtrack'a i nie ma jeszcze dokładnego opisu co ten robal robi - jak
    najszybciej odciąć i poprzez Help Desk powiadomić. Po prostu nie ma czasu
    - za dużo było przypadków, gdy właściewie w kilka minut robal atakuje
    zewsząd, a zawsze jest szansa, że im szybciej się zareaguje tym wolniej
    rozniesie.

    > Właśnie jak najbardziej przystający. Tylko że nie z punktu "co tam jeden",
    > ale "jeśli sieć się kładzie przez jednego, to gdzie może tkwić problem".

    Tak naprawdę gdzie? W podejściu pewnej firmy z deszczowego miasta w USA.. Za
    długo najpierw ignorowała Internet, a następnie bezpieczeństwo w Internecie.
    Co w połączeniu z dominacją rynku daje pożywkę. Aczkolwiek podejście
    się już zmieniło - także m.in. dzięki nakazowi władz federalnych.

    Ale jak już ktoś pisał - po co ma płacić za dodatkowy firewall w XP,
    toż to zgroza. Tak jakby cena produktu tego miała jakikolwiek związek
    z kosztami produkcji czy ilością modułów/licencji -)

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-