  • 41. Data: 2023-12-23 16:00:37
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-23, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Bardzo prawdopodobne. Pamiętam, jak z kimś narzekałem na tego FinePiksa.
    > Według mnie porażka - i rozdzielczość, i dynamika. Dziwię się
    > "kultowości" tego aparatu.

    Właśnie zobaczyłem, że wciąż można go kupić na Amazonie za ca 1k5 USD.

    > To samo. Przerobiłem jeden bluray 3D na SBS i stwierdziłem, że z
    > projektora jest zdecydowanie lepiej. Ale generalnie według mnie
    > reżyserzy nie poradzili sobie z trójwymiarowością pod względem
    > artystycznym - za dużo zachwytów nad stroną czysto techniczną. Właściwie
    > tylko niektóre kreskówki 3D miały sens.

    Chyba jestem mniej uczulony na niedoskonałości, albo mam mniejsze
    wymagania, choć faktycznie, kreskówki wypadają lepiej. Ale inne też
    oglądam. Ładuję właśnie wspomnianego Sony. Nie używałem go z dobre 5
    lat. Trzeba biedaka rozruszać.

    > Mam w tej chwili Vegas Pro 19 i chyba to pierwsza wersja, która prawie
    > nie wykrzacza się, a PC mam na Ryzenie. Wspomaganie GPU mogło być

    ZCP kupiłeś go bardzo okazyjnie na jakiejś platformie sprzedażowej gier?
    Widzę, że w tej chwili jest świąteczna promocja, 200EUR za wersję edit.
    Trochę nadal za drogo na moje fatalne doświadczenia z Vegas Movie
    Studio. W końcu ponoć ten sam rdzeń/engine. Sprawdzałem wersję 2023 i
    wykrzacza się na Ryzenach jak wszystkie poprzednie. Nie wiem czy przy
    wczesniejszej dyskusji wspominałem o swoistym kuriozum: to Movie Studio
    działało mi i szybciej i stabilniej w maszynie wirtualnej pod Linuksem
    niż natywnie pod Windows 10.

    > lepsze, ale nie jest źle. Mnie w Vegasie podoba się workflow, m.in.
    > przejrzyste używanie filtrów (kolejność, łatwe stosowanie dla całego

    Tez mi odpowiada, dlatego wciąż używam, ale obiektywnie masakra. Robię
    plik wynikowy z dużym bitrate pod najmniej problematycznym kodekiem a
    potem przekodowuje go do formy finalnej np. pod TMPGEnc Video Mastering
    Works. Inaczej się nie da. Gorzej jak to jest właśnie MVC gdzie muszę
    użyć określonych kodeków.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2023-12-24 18:11:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > ZCP kupiłeś go bardzo okazyjnie na jakiejś platformie sprzedażowej gier?

    To już następny - poprzedni był za grosze, OIDP, wersja 13 lub 14.

    > Widzę, że w tej chwili jest świąteczna promocja, 200EUR za wersję edit.

    Na Humbe Bundle obecnie jest do kupienia za 28 euro (razem z Sound Forge
    Pro, Music Makerem i jakimiś grami):
    https://www.humblebundle.com/software/vegas-pro-crea
    tive-frontier-bundle-software
    Jeszcze przez 4 dni można go kupić.

> [...]
    > wczesniejszej dyskusji wspominałem o swoistym kuriozum: to Movie Studio
    > działało mi i szybciej i stabilniej w maszynie wirtualnej pod Linuksem

    Może jednak engine jest inny, u mnie wersje pro (poprzednia i 19) chodzą
    w miarę stabilnie na Ryzenie 5 3600. Trzeba tylko na wszelki wypadek nie
    zapominać co pewien czas naciskać save.

  • 43. Data: 2023-12-25 07:14:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-24, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > To już następny - poprzedni był za grosze, OIDP, wersja 13 lub 14.

    > Na Humbe Bundle obecnie jest do kupienia za 28 euro (razem z Sound Forge
> [...]

    Wielkie dzięki. Kupiłem.

    > Może jednak engine jest inny, u mnie wersje pro (poprzednia i 19) chodzą
    > w miarę stabilnie na Ryzenie 5 3600. Trzeba tylko na wszelki wypadek nie
    > zapominać co pewien czas naciskać save.

    Wyraźnie się inaczej zachowuje. Np. podgląd jest dużo bardziej płynny.
    No i na pierwszej próbie, w 5-ciogodzinnym kodowaniu HEVC się nie
    powiesił, co przy Movie Studio byłoby cudem.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2023-12-25 11:40:48
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Normalnie z telefonu i sklepu Google Play: Ricoh360 Tours?
    Nie z ricohtours.com
    Chyba, że u mnie jeszcze dwa tygodnie nie minęły.
    Ale mam zarejestrowanego Theta.

    -----
    > Poratujesz linkiem do darmowej wersji Ricoh Tour?
    > Bo potrafię znaleźć tylko dwutygodniowe demo, a dalej każą płacić od 468 euro
    rocznie.

  • 45. Data: 2023-12-25 11:52:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 25.12.2023 11:40, ąćęłńóśźż wrote:
    > Normalnie z telefonu i sklepu Google Play: Ricoh360 Tours?
    > Nie z ricohtours.com
    > Chyba, że u mnie jeszcze dwa tygodnie nie minęły.
    > Ale mam zarejestrowanego Theta.
    >

    > -----

    Dzięki, spróbuję.

  • 46. Data: 2023-12-25 15:25:58
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Apka próbuje tworzyć wycieczkę na gorąco w trakcie gdy robisz połączoną Thetą zdjęcia
    na obiekcie, ale można zrobić zdjęcia off-line
    i później przerzucić je do folderu, gdzie apka szuka zdjęć w folderze aparatu
    urządzenia (zwykle jakiś katalog DCIM).

    -----

  • 47. Data: 2024-01-29 00:27:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-21, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
    > Pełną, ale zauważyłem dziwną rzecz. Kiedy dron sam składa panoramę, jest
    > OK, kiedy składam panoramę z "wywołanych" RAW-ów, na górze jest malutkie
    > wycięcie. Tu jest przykład:
    > https://drive.google.com/drive/folders/1aR0Rupmes1e2
    SQIRq666mAGzlr4a_d-C?usp=sharing

    > DJI_0147.jpg - plik złożony w dronie, PANO0001_DxO_p1 Panorama2.jpg -
    > plik złożony w PTGui.

    Chyba nie zapytałem przy okazji tamtej dyskusji... PTGui trochę kosztuje
    i spodziewam sie, że wczesniej sprawdzałeś inne, mniej dziurawiące
    kieszeń oprogramowanie? Hugin'y i podobne, niekoniecznie zupełnie
    darmowe? Co zadecydowało, ze jednak PTGui?

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2024-01-29 17:40:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 29.01.2024 00:27, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > kieszeń oprogramowanie? Hugin'y i podobne, niekoniecznie zupełnie
    > darmowe? Co zadecydowało, ze jednak PTGui?

    Po prostu miałem dostęp w jednym miejscu, dla moich amatorskich potrzeb
    cena jest zaporowa. I nie daje właściwie żadnej przewagi nad wewnętrznym
    softem DJI poza możliwością robienia zdjęć w RAW-ach, co przy takich
    matrycach według mnie nie jest wielką sprawą. Dopiero rozpocząłem zabawę
    z panoramami sferycznym składanymi z wielu zdjęć i jak będę chciał mieć
    jakiś program do sferycznych panoram, będę szukał alternatyw.

  • 49. Data: 2024-01-30 02:30:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-29, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Po prostu miałem dostęp w jednym miejscu, dla moich amatorskich potrzeb
    > cena jest zaporowa. I nie daje właściwie żadnej przewagi nad wewnętrznym

    No właśnie dla mnie też cena jest ociupinkę przesadzona delikatnie
    mówiąc.

> [...]
    > z panoramami sferycznym składanymi z wielu zdjęć i jak będę chciał mieć
    > jakiś program do sferycznych panoram, będę szukał alternatyw.

    Oj chyba jest więcej różnic. To Twoje zdjęcie obrabiane PTGui ma 168Mpix
    rozdzielczości. Ma wyraźnie więcej szczegółów niż to z wewnętrznego
    softu, które ma 34Mpix. Nb. czy te 34Mpix to standardowa rozdzielczość
    przy tym wewnętrznym sofcie dla mini 3 pro? Nie powinno to być czasami
    78Mpix?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2024-02-03 13:08:27
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > softu, które ma 34Mpix. Nb. czy te 34Mpix to standardowa rozdzielczość
    > przy tym wewnętrznym sofcie dla mini 3 pro? Nie powinno to być czasami

    Przepraszam, odpowiadam z poślizgiem - 34 Mpix to standardowa
    rozdzielczość i nie ma opcji jej zmiany. A dlaczego miałoby być 78 Mpix?

    W międzyczasie wyczytałem na forum DJI, że faktycznie Mini 3 Pro
    zostawia niewielki kawałek na górze, więc jego oprogramowanie po prostu
    klonuje coś.

    Muszę wypróbować jakieś programy do składania panoram, bo dziwią mnie
    błędy, jakby paralaksy, ale nie powinny w takich warunkach powstawać.
    PTGui co prawda błądził jeszcze bardziej, niż wewnętrzny soft DJI, ale
    nie miałem okazji pobawić się nim dłużej.