  • Data: 2020-10-10 05:34:25
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 października 2020 07:00:53 UTC-5 użytkownik K napisał:
> [...]
    ga-dzieki-technice-bubel-za-350-tys-pln/

    > A wracajac do pytania czy warto kupowac nowe auto? Moim zdaniem nowe
    > auto warto brac tylko w leasing albo najem. Uzywane najlepiej 1-2 letnie
    > jeszcze na gwarancji i po akcjach serwisowych.

    Nie ma sensu generalizowac.
    Wszystko zalezy od ceny 2-3-4 letniego auta.

    Mit mówi ze po wyjezdzie z salonu auto traci jakies mega procenty na wartosci co jest
    bujda na resorach.
    Gdyby tak bylo to ludzie by sie tu przekrzykiwali jaki "deal" zlapali i ile % udalo
    im sie urwac na jednorocznym aucie.

    W praktyce nawet demo auta nie maja az takich drastycznych obnizek w porownaniu do
    tego co mozna wynegocjowac.

    Jak patrze sobie na ceny to wychodzi mi ze one opadaja z grubsza liniowo.
    Wiec w sumie oplaca sie kupic i nowe i uzywane.
    Moze sa jakies sztuki odbiegajace od trendu ale to raczej wyjatki a nie regula.

    I zobrazuje to przykladem:
    Kupilem w 2007 fiescioche - te prawie najtansza - 31500pln.
    Po 13 latach jest nadal warta jakies 6kpln. Moze nawet wiecej.

    Jak przegladalem kwitki z ubezpieczenia to wyceny eurotaxowe opadaly z grubsza rowno.
    1500-2000 co roku.