  • Data: 2020-10-11 02:35:26
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 10 października 2020 12:44:40 UTC-5 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    ga-dzieki-technice-bubel-za-350-tys-pln/

    naprawy gwarancyjnej i chce 80tys PLN ;)

    > Niby tak, ale jak przeczytałem powyżej upadł mit gwarancji na samochody
    > Audi.

    No nie bardzo.
    Upadl mit o tym ze dealer bedzie milym misiem jak juz auto kupisz.

    > Według tego co pisze tam, w praktyce Audi nie udziela żadnej
    > gwarancji na jednostkę napędową, ponieważ działa to na identycznej

    No nie. Jak popeka blok to wymienia. Jak pompa sie zatrze to tez naprawia.

    > zasadzie jak swego czasu w serwisie GSM - zalał/a pan/pani trefną
    > benzynę (wodą telefon), naprawa tylko odpłatna w cenie prawie samochodu
    > (nowego telefonu). I teraz możesz nam skoczyć i udowadniać.

    Tu jest moim zdaniem sytuacja ze dealer burak i tyle.

    > Tylko że jest to dla mnie dziwne działanie, bo chyba serwis powinien
    > dostać od producenta/dystrybutora części i jeszcze kasę zarobić za naprawę?

    Pieron wie jak tam rozliczenia dzialaja. Moze dealer zbadal co mial zbadac, wyslal
    maila do importera/przedstawiciela. W maily jakies bzdury to importer odpisal ze nie
    pokryje kosztow.

    > Więc włącza mi się taka moja teoria spiskowa ;) - widocznie jakiś
    > procent odpuszcza i płaci, więc takie podejście się opłaca, bo serwis
    > zrobi jednak "na gwarancji" a kasę weźmie od nieświadomego klienta
    > większą niż od producenta/dystrybutora.

    Ta teoria jest calkiem prawdopodobna. I co ciekawe stosowana nie tylko w
    bananalandach. Troche sie naczytalem o amerykanskiej rzeczywistosci i wcale lepiej
    nie ma...

    > A co do tematu - mi tam nie grozi kupno nowego, po prostu nie ma to dla
    > mnie jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia, poza pokazaniem się
    > sąsiadowi że stać mnie. Tylko że ja nie mam takiej potrzeby.

    Nie dorabiaj ideologii. Cena uzywki i nowki sa dosyc dobrze skorelowane. Kupujac nowe
    placi sie nieco ale potem sie nie martwi (statystycznie rzecz ujmujac).
    Jak kupujesz uzywki to i zjezdzic trzeba nieco i naprawic to i owo a i czasem trafi
    sie mina i koszty rosna. A tak masz nowke i 15 lat pojezdzisz. Nie ma co
    generalizowac.

    > Używane jest tańsze w zakupie, tańsze w serwisowaniu (ceny obowiązkowych
    > przeglądów w salonach bo utracisz gwarancję, jak widać jednak wirtualną)

    Mit.