  • Data: 2020-10-10 19:44:49
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-09 o 18:52, Myjk pisze:
    > Fri, 9 Oct 2020 04:53:28 -0700 (PDT), WS

    ga-dzieki-technice-bubel-za-350-tys-pln/

    naprawy gwarancyjnej i chce 80tys PLN ;)

    > Na taką ilość nowych samochodów jaka wyjeżdża na drogi to jest procent
    > promila. Ja dwoma wyjechałem z salonu, jedno miałem 4 lata, drugie blisko
    > 11 i w zasadzie nic do nich nie dołożyłem poza elementami eksploatacyjnymi.
    > Teraz kupiłem trzylatka, ale od znajomego, pierwszy właściciel, i też nic
    > nie tykam od 2 lat.

    Niby tak, ale jak przeczytałem powyżej upadł mit gwarancji na samochody
    Audi. Według tego co pisze tam, w praktyce Audi nie udziela żadnej
    gwarancji na jednostkę napędową, ponieważ działa to na identycznej
    zasadzie jak swego czasu w serwisie GSM - zalał/a pan/pani trefną
    benzynę (wodą telefon), naprawa tylko odpłatna w cenie prawie samochodu
    (nowego telefonu). I teraz możesz nam skoczyć i udowadniać.
    Tylko że jest to dla mnie dziwne działanie, bo chyba serwis powinien
    dostać od producenta/dystrybutora części i jeszcze kasę zarobić za naprawę?
    Więc włącza mi się taka moja teoria spiskowa ;) - widocznie jakiś
    procent odpuszcza i płaci, więc takie podejście się opłaca, bo serwis
    zrobi jednak "na gwarancji" a kasę weźmie od nieświadomego klienta
    większą niż od producenta/dystrybutora.

    A co do tematu - mi tam nie grozi kupno nowego, po prostu nie ma to dla
    mnie jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia, poza pokazaniem się
    sąsiadowi że stać mnie. Tylko że ja nie mam takiej potrzeby.
    Używane jest tańsze w zakupie, tańsze w serwisowaniu (ceny obowiązkowych
    przeglądów w salonach bo utracisz gwarancję, jak widać jednak wirtualną)
    i tańsze w ogólnej eksploatacji (utrata wartości, nie muszę kupować
    materiałów eksploatacyjnych z przebitką x10 w serwisie), a tak samo
    przewiezie pupę z punktu A do punktu B.

    zdrówko.

    --
    Irokez