    Subject: Re: DCF77 - to jeszcze działa?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 11:06:40 +0200

    On 28.03.2021 10:03, Janusz wrote:

    > A jednak rozstroiłeś, trzeba dostroić, zrobić dokładny generator na np
    > procku z cewką i dostroić moduł, poza tym nie wiem gdzie mieszkasz ale
    > antena musi być ustawiona dokładnie np Bielska-Białej na zachód tzn po
    > długości ma tworzyć kąt prosty z zachodem i być daleko od wszelkiej
    > nowej elektroniki która sieje niemiłosiernie.

    Ok, dzisiaj nad ranem udało mi się coś odebrać. Chyba faktycznie
    współczesna elektronika była za blisko, bo zaczęło działać po
    wyniesieniu nieużywanego pokoju. Do wyjścia modułu DCF77 podłączyłem
    bramkę MOSFET-a sterującego LED-em i faktycznie miganie było zgodne z
    tym, jak powinien wyglądać właściwy sygnał.
    Podejrzewam, że poprzednio n wejściu nie było niczego, bo moduł
    interpretował ciągłe zakłócenia jako niemodulowaną nośną.

    Niestety, pomimo dłuższego oczekiwania zegar się nie zsynchronizował.
    Dopiero po ponownym przyjrzeniu się diodzie doszło do mnie co może być
    nie tak. W błąd wprowadził mnie ten artykuł:

    https://hackaday.io/project/1353-connect-to-an-atomi
    c-clock-in-space-gps-dcf77/details

    A konkretnie ten wykres:

    https://cdn.hackaday.io/images/8208561403709223973.j
    pg

    Widać na nim, że początek kolejnej ramki jest oznaczany stanem niskim
    przez sekundę, podobnie jak stan niski przez 100 ms oznacza 0 a prze 200
    ms 1. Wikipedia podaje jednak, że nowa ramka jest oznaczana brakiem
    redukcji poziomu sygnału przez jedną sekundę.
    MC6840 potrafi tylko mierzyć długość impulsów w stanie niskim. Chyba
    najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie więc zanegowanie sygnału i
    mierzenie przerw między impulsami na zasadzie:
    1) 975-2100 ms - nowa ramka
    2) 875-925 ms - zero
    3) 775-825 ms - jedynka

    Jest jakiś błąd w tym rozumowaniu?