  • Data: 2022-05-08 18:40:57
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2022 o 14:19, Janusz pisze:

    > Opowiadasz, wiesz że nie wszyscy mieszkają pod albo blisko nadajnika?

    Dokładnie o tym piszę. Jeśli przesterujesz wzmacniacz, chcąc osiagnąć
    dobry sygnał, który nadajnik nadaje z mocą 25kW to sygnał innego MUX
    nadawany z moca 100kW będzie przesterowany i nic z tym nie zrobisz.
    Dodatkowo KAŻDY wzmacniacz o dużym wzmocnieniu wprowadza szumy a
    regulacja potencjometrem ich nie usuwa. Rozwiązanie z potencjometrem
    jest dl kompletnych nubów/lajkoników i jak napisałem, jest to
    najbardziej prymitywna metoda regulacji wzmocnienia.

    > Wiesz co się dzieje na większych odległościach czy w dolinkach?

    Wiem doskonale :)

    > jak zmienia się propagacja w zależności od pogody? jak mało odporne na
    > przesterowanie są współczesne odbiorniki dvbt?
    > Nikt kto ma trochę oleju nie będzie dobierał wzmacniacza na styk bo
    > inaczej będzie ciągle do tej instalacji latał, a dobór wzmocnienia
    > napięciem jest jak najbardziej prawidłowy i daje szansę bieżącej
    > korekcji w zależności od pogody.

    Brednia totalna. Po to właśnie produkuje się wzmacniacze płytkowe
    stopniowane mocą, żeby dobrać ten właściwy, który działa zawsze i
    dobrze. Gdyby tak nie było, to pewnie wszyscy by robili wzmacniacze o
    zajebistym wzmocnieniu z potencjometrami :) Na dodatek te wzmacniacze
    mają różne charakterystyki w zależności od częstotliwości, żeby dobrać
    sobie ten właściwy, który lepiej wzmacnia VHF a mnie UHF lub odwrotnie :]

    Skoro twierdzisz, że lepiej jest montować z potencjometrem, to widać nie
    masz doświadczenia w sensie tysięcy instalacji a jedynie u kolegi czy
    sąsiada, bo akurat zadziałało.

    > Po to są dedykowane
    > Pleciesz głupoty.

    Nono, sam sobie wymyśliłem produkcję tych wzmacniaczy i piszę głupoty :D
    Uwielbiam takich Januszów, gdzie dać im pole do popisu w terenie i
    wiedza im się kończy i potencjometry :D Potem dzwonią i bajki opowiadają :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>