    Date: Mon, 9 May 2022 16:20:08 +0200
    Subject: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <9...@g...com>
    <62780c9f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <627817a4$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <62781aec$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uovi6trpqjuy$.30djn1u2gipi$.dlg@40tude.net>
    <627915c7$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6nn215arnxy8$.280105jkauuo.dlg@40tude.net>
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2022 o 15:40, J.F pisze:

    > czyli trzeba miec mozliwosc krecic masztem :-)

    To tak nie działa, sygnały się wtedy nie nakładają :)

    > Synfazowa w poziomie ma charakterystyke ... malo kierunkową.

    40 stopni ale to w sumie lepiej niż gorzej, szczególnie w lesie.
    Kierunkowa w lesie działa gorzej.

    > A w pionie? Odleglosc miedzy antenami powinna byc chyba poł fali po
    > linii miedzy dipolami, a czestotliwosci rozne ... ale czy w całym
    > kraju nie sa dosc podobne?

    Powinna. Praktyka pokazuje inaczej. Teoria mówi, że UHF powinna być
    wyżej niż VHF a w praktyce wygląda to różnie.

    > Mux 8 sie rózni, ale on wie w ogole mocno rózni i druga antena bylaby
    > najlepsza.

    VHF (MUX-8) też wygląda dziwnie czasem. Ja nie odbieram w ogóle a
    nadajnik mam 40kW dla MUX-8 w odległości 40km. Pozostałe kanały mam
    100%. Problem z zabudową, bo część miejska wycina mi w ogóle VHF. 10
    metrów obok u sąsiada już jest :)

    (szewc w dziurawych butach :D) Generalnie nie zależy mi na MUX 8 bo mało
    w ogóle oglądam TV.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>