    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
    Date: Sun, 28 Feb 2010 18:17:33 +0100

    Karolek pisze:

    > No i dochodzimy do etapu, ze czlowiek diagnozujacy te systemy to juz
    > najlepiej, aby byl inzynier elektronik, bo i technik moze byc za slaby,
    > a koszt jego pracy przy diagnozowaniu problemu przekroczy koszt czujnika :>

    Nie musiałby to być wcale diagnosta.
    W tym właśnie siła ASO, że będąc serwisem autoryzowanym wystarczy żeby
    inżynier elektronik zrobił to raz, globalnie, ze strony producenta auta.
    Opracował procedurę i być może jakieś narzędzia którymi już punkt po
    punkcie każdy mechanik sprawdzi i bez żadnego myślenia stwierdzi co jest
    przyczyną.

    Nie wiem jak wygląda ta zwrotnica z przyległościami, ale wydaje mi się
    że odpowiednio ukształtowana, cienka karta magnetyczna, odpowiednio
    namagnesowana, możliwa do wciśnięcia między czujnik a tarczę powinna
    wystarczyć do rozwiązania zagadki czujnik czy tarcza (w połączeniu z
    urządzeniem odczytującym impulsy).

    Bo to właśnie "Ziutek" z własnego warsztatu musi w takich wypadkach coś
    wymyślać, w dodatku często bez dostępu do danych takich jak rodzaj
    czujnika czy zasada działania całości. I jakby u "Ziutka" powiedzieli że
    nie wiedzą i muszą strzelać to to jest jeszcze ok - bo fakt że w typowym
    warsztacie pewnie nikt oscyloskopu nie ma.

    Natomiast jeżeli ASO nie daje rady czegoś takie stwierdzić to jest już
    dziadostwo - albo samego serwisu który sobie narzędzi nie zorganizował,
    albo nawet producenta który takich narzędzi nie przygotował zrzucając
    myślenie na serwisantów.