  • Data: 2011-12-22 23:51:11
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Gru, 23:17, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > E tam, lustro to da się nawet wyfrezować :)

    Ciekawy jest brak zależności między strukturą krystaliczną a
    możliwością uzyskania lustranej powierzchni. Są metale które po prostu
    nigdy nie lśnią, są takie które trudno pozbawić połysku, ale to
    kompletnie nie ma związku z wielkością ziarna. Ja mam na co dzień do
    czynienia z materiałem (najczęściej 316, ale różne się zdarzają) o
    ziarnie rozrośniętym do niedorzecznych rozmiarów, dałoby się
    pojedyncze ziarno zobaczyć gołym okiem. I też idzie wypolerować.
    Wiadomo, żeby krany się błyszczały, nikluje się je galwanicznie- to
    ziarno jest bardzo niejednorodne w rozmiarze. I co? Błyszczy. Mam w
    szufladzie kawałek amorficznego niklu, po jednej stronie (tej
    stykającej się z kołem) taśma jest szara i matowa, po drugiej-
    błyszcząca.
    Konrad