    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 13 Aug 2020 09:04:09 -0700 (PDT)
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <6ugjh0fjiiqg.1rsxgvrijc9nu$.dlg@40tude.net>
    <20200813105409.49772f6a@mateusz>
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: Diesel lepszy od elektryka
    From: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 13, 2020 at 5:07:22 PM UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > Na zdjęciu masz las w początkowym okresie wzrostu. Zatrzyma taki las lepiej czy
    gorzej wodę od rzepaku? Nie musisz odpowiadać bo odpowiedź jest jedna. Zatrzyma
    gorzej. Lepiej od rzepaku zacznie zatrzymywać jak będzie miał kilkadziesiąt lat. Ale
    wtedy idzie do wycięcia. Nowy posadzony przez kilkadziesiąt lat będzie zatrzymywał
    wodę gorzej od rzepaku.

    e... to nie las tylko szkolka ;)
    Las to nie tylko drzewa, ale wszystko, roslinnosc niska, sciolka, krzewy, co roku
    drzewa gubia liscie, igly tez spadaja... robi sie gruuuuba warstwa, ktorej nikt nie
    niszczy...
    Przeciez na zadnym etapie sadzenia lasu nie ma golej ziemi (nikt nie usiluje tego
    zaorac przed sadzeniem ;) ), w przeciwienstwie do tego rzepaku, ktory bujnie wyglada
    tylko latem, jesienia sie go scina i pola zostaja ponownie zaorane ;)
    BTW u mnie widze, ze lasu raczej nie sadza... czekaja az samo odrosnie ;) pozniej (bo
    oczywiscie jest zbyt gesto) troche sie toto przerzedza i rosnie dalej.
    A drzewka ze szkolki to rozdaja mieszkancom, zeby z lasu nie wyrywali ;)

    No i czas wzrosu - mam na dzialce kilka swierkow posadzonych po 2002 (swiateczne
    choinki w doniczkach), sa juz wyzsze niz linia energetyczna, tak ze 2-3m ponad...