-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.new
s.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer
.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hi
ghwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Fri, 28 May 2021 16:26:34 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 210528-0, 28.05.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 37
Message-ID: <60b0fd9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.184.12
X-Trace: 1622211996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23915 79.184.184.12:64854
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3246
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694295
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-05-28 o 09:27, Janusz pisze:
> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>
> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
> napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
> założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
> np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
> fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
> do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
> przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
> straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
> zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
> ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
> silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
> prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
> ekologiczny prąd.
>
> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
> Słaby wynik!"
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>
>
> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
Być może rozwiązaniem będą superkondensatory. Powoli ale wciąż prace nad
nimi trwają i może przyniosą pozytywne rezultaty dla transportu.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
- 28.05.21 19:23 ii
- 28.05.21 19:24 ii
- 28.05.21 20:53 _Master_
- 28.05.21 20:54 _Master_
- 28.05.21 20:55 _Master_
- 28.05.21 20:58 _Master_
- 28.05.21 21:00 _Master_
- 28.05.21 21:03 _Master_
- 28.05.21 21:06 _Master_
- 28.05.21 21:42 heby
- 28.05.21 23:19 Janusz
- 28.05.21 23:22 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=