eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!nntp.comgw.net!peer02.ams4
    !peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.ams1.xl
    ned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweak
    news.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <2...@h...invalid>
    <v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <7...@h...invalid>
    <w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
    <3...@h...invalid>
    <4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
    <a...@h...invalid>
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 68
    Message-ID: <diA_N.899$f8X1.741@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 08 May 2024 01:10:33 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 08 May 2024 01:10:33 GMT
    X-Received-Bytes: 4703
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594976 pl.misc.elektronika:791301
    pl.misc.samochody:2720933
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    > W dniu 07-05-2024 o 09:56, Marcin Debowski pisze:
    >> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    >>> W dniu 07-05-2024 o 08:45, Marcin Debowski pisze:
    >>>> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    >>>>> W dniu 07-05-2024 o 02:26, Marcin Debowski pisze:
    >>>>>
    >>>>>> Fajnie by było, ale wygląda, ze trzeba jeszcze poczekać.
    >>>>>
    >>>>> Na co?
    >>>>> Ilu koniecznie musi przejeżdżać 500 km dzień w dzień?
    >>>>
    >>>> Nie musi. A jest wystarczająca lokalna, infrastruktura w sensie, że
    >>>> mozna załadowac bez stania w kolejce w ciągu 15-30min tak, żeby
    >>>> starczyło na min. tydzień dojazdów do roboty/na zakupy (do 50km/dzień)?
    >>>
    >>> Poważnie pytasz?
    >>> Bo nie wiem o jakiej kolejce mówisz.
    >>
    >> Powaznie. Nie mieszkam w Polsce i nie mam elektryka. Próbuję wyrobić
    >> sobie zdanie od użytkowników, bo mam doświadczenie tylko z tradycyjnymi
    >> pojazdami. Jedna strona twierdzi, że jest do dupy, zwollenicy EV
    >> twierdza, że praktycznie nie ma problemów. Nie wierzę, że problem wynika
    >> z jakiejś mentalności i przywiązania do spalinowców, więc próbuje
    >> zrozumieć z czego.
    >
    > Tylko z tego.
    > Chociaż również z tego, że stacje ładowania są małe i nie rzucają się w
    > oczy, więc zwykli zjadacze chleba nie mają pojęcia gdzie one są i ile
    > ich jest.
    >
    > Ale sam sobie zobacz, ile tego jest, nawet w Polsce:
    > https://cleanerenergy.pl/mapav2/

    No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
    wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy. 1-2h
    tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu, a nie
    każdy ma przyjemność mieszkania w domku.

    Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw? W innym poście
    wspominasz, że wcześniej o tym pisałes, ale nie mam siły tego szukac
    przy tak rozbudowanej dyskusji. Wydaje się, że większość ludzi chciałaby
    elektryka, jeśli tylko oferowałby porównywalną fukcjonalność. Jeśli nie
    chca, to stoją za tym albo rzeczywiste względy praktyczne albo błędne
    przekonanie co do funkcjonalnosci czy też ryzyka związanego z
    użytkowaniem.

    >> A jakie są ceny elektryków i ich amortyzacja/utrata wartości? Są równie
    >> dostępne co spalinowców (pomijając złom)?
    >
    > Tak.
    > Przy czym nie ma złomów (za młode jest to wszystko), więc duża część ich
    > wielbicieli właśnie dlatego narzeka.
    >
    > Utrata wartości pewnie jest nieco większa w bev, jako że elektryki jako
    > nowe tanieją, a spaliniaki drożeją, więc to się przekłada na ceny używek
    > również. Do tego mniejszy rynek, więc może być ciężej sprzedać w dobrej
    > cenie.

    No a co z fundamentalnym problemem trwałosci i ceny wymiany beterii? W
    Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
    więcej. To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
    średnia) zdaje się nie oferują. Ostatnio Tesla przeszła na baterie LFP,
    które mają znaczaco wyższą trwałość, sa tez bezpieczniejsze, ale mają
    niższą gęstośc energii. Moze coś się z tego dobrego wykluje.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: