eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Wed, 8 May 2024 07:29:27 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <diA_N.899$f8X1.741@fx09.ams1>

    > No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
    > wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy.

    Tak, na innych się na trasie nikt nie ładuje.
    Ja też nie.
    I dlatego mówię, że jest wystarczająco.

    Odfiltruj sobie na mapie po właściwej wtyczce (combo-2 na tej liście
    złącz) - te Cię interesują.

    AC jest tylko do ładowania pod domem, albo na zakupach.

    > 1-2h
    > tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu,

    To niech nie kwitną, w czym problem?
    Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
    jeszcze czasem robią.

    > a nie
    > każdy ma przyjemność mieszkania w domku.

    Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.

    > Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw?

    Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
    obce.
    Taka forma ksenofobii.

    > No a co z fundamentalnym problemem trwałosci

    Jest wystarczająca, zanim auto zmieni się w złoma.
    Czyli ten problem też nie istnieje.

    > i ceny wymiany beterii?

    Nie robi się czegoś takiego z reguły.
    Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.

    > Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
    > więcej.

    Mylisz kupowanie złomów, z okresem ich eksploatacji.
    Nie znam nikogo kto by miał tak długo jeden samochód.

    Owszem, czasem widuję na ulicach auta z czarnymi blachami, więc czasem
    pewnie jest jak mówisz, ale to promile, a nie żadna większość.

    >To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
    > średnia) zdaje się nie oferują.

    10 lat?
    Żaden problem, to dopiero nieco po upływie gwarancji na baterię.
    Co najwyżej zasięg się zmniejszy.