  • 21. Data: 2022-12-13 16:29:00
    Temat: Re: Dlaczego izopropanol a nie etanol?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 grudnia 2022 o 16:18:51 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Powinny mu się przy takim niekolorowym grzaniu spalić głośniki wysokotonowe.
    > Zgadłem?

    A co tu zgadywać, jak się ma internet to można sprawdzić, czym się różni szum biały
    od białego.

  • 22. Data: 2022-12-13 16:30:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 grudnia 2022 o 16:08:17 UTC+1 Marek napisał(a):
    > Trujący to chyba metanol a nie etanol...

    Jakby był trujący to o piciu bym nie pisał, kto wie, kto to przeczyta?
    Za to metabolizuje się o wiele wolniej.
    Hmm, może rzeczywiście nie powinienem pisać o piciu, bo choć nie wiem,
    czy balonik po izoproponalu wskaże, to o wypadek może być łatwo, jak ktoś
    potem będzie prowadził albo i przez ulicę przechodził...

  • 23. Data: 2022-12-13 16:35:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    > Powinny mu się przy takim niekolorowym grzaniu spalić głośniki wysokotonowe.
    > Zgadłem?

    Zgadłeś :-)

    Paskudnie trudno było podpasować. Quadral odpisał mi, że chętnie
    naprawią, ale tylko w siedzibie firmy. Pan przyjedzie, zabierze i
    odwiezie naprawione do domku. Pełna kultura. Za jedyne EUR5000.
    Podziękowałem.
    Obdzwoniłem wszystkich naprawiaczy w okolicy. Po usłyszeniu, co to za
    głośniki uprzejmie kończyli rozmowę. Oni chyba umieją tylko wymieniać
    membrany w Tonsilach.
    Kopułkowe brzmiały fatalnie. Dziwne, w moim wieku nie powinienem tego i
    tak słyszeć. W końcu kupiłem na Ali wstęgowe, inne niż oryginalne, ale
    brzmią sympatycznie.
    Bardzo dziwne kolumny, zwrotnica ma trzy częstotliwości podziału.

    Paweł

  • 24. Data: 2022-12-13 16:37:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > A co tu zgadywać, jak się ma internet to można sprawdzić, czym się różni
    > szum biały od białego.

    No, ja akurat spaliłem. Wcale nie trzeba do tego aż audiofilskiego grzania.
    Internetu wtedy nie miałem. A nawet gdybym miał, nie nadawał się on jeszcze
    do sprawdzania takich rzeczy.

    Jarek

    --
    Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe.

  • 25. Data: 2022-12-13 16:38:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    [...]
    > A co tu zgadywać, jak się ma internet to można sprawdzić, czym się różni szum biały
    od białego.

    I nikt nie będzie nam wciskał, że białe jest białe a czarne jest czarne!

    P.P.

  • 26. Data: 2022-12-13 16:53:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > Obdzwoniłem wszystkich naprawiaczy w okolicy. Po usłyszeniu, co
    > to za głośniki uprzejmie kończyli rozmowę. Oni chyba umieją tylko

    A co to za głośniki? Bo ja owszem, paliłem tonsile. Na przełomie
    lat 70/80 automat perkusyjny robiłem. Talerz i miotełka symulowane
    szumem złącza P-N i obwiednią z rozładowującego się kondensatora.
    Nawet krótkie kszsz, kszsz, kszsz... potrafiło szybko upalić głośnik
    kopułkowy. Na szczęście paliły się doprowadzenia cewki, szybko się
    nauczyłem to naprawiać. Bezmateriałowo.

    Jarek

    --
    Perkusja, ten baraban cały, to niech ledwo mnie szura,
    I nie bigbitowo, tylko delikatnie dosyć, tak: kszszsz!

  • 27. Data: 2022-12-13 17:11:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

> [...]
    > Nawet krótkie kszsz, kszsz, kszsz... potrafiło szybko upalić głośnik
    > kopułkowy. Na szczęście paliły się doprowadzenia cewki, szybko się

    Wstęgowe. Z dwiema wstęgami. Typu nie jestem w stanie podać, ich części
    wykorzystałem jako podstawę pod te nowe, jednowstęgowe.

    Paweł

  • 28. Data: 2022-12-13 17:25:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 grudnia 2022 o 16:38:01 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > [...]
    > I nikt nie będzie nam wciskał, że białe jest białe a czarne jest czarne!

    Aż sprawdziłem w "internecie", czy jest czarny szum.
    Ale tylko jakieś artystyczne wizje wyskoczyły (że "czarny szum towarzyszy
    katastrofom" 8O ).

  • 29. Data: 2022-12-13 17:32:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 grudnia 2022 o 16:38:01 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > [...]
    > I nikt nie będzie nam wciskał, że białe jest białe a czarne jest czarne!

    O, dopiero przypadkiem zajarzyłem, co napisałem.
    Za dużo postowania (firefox oczywiście chce tu wstawić "prostowania" czy
    też "pomstowania" - coś w tym jest - ale również i "posłowania" - o nie, to już
    obraza,
    więc nadal go będę pisał z małej litery, choć "firefox" też chce, żeby poprawiać na
    "Firefox" ;P ) jak na jeden dzień.

    Ew. oczywiście można dodać, że z uwagi na niemożliwość wytworzenia idealnego białego
    szumu to mimo wszystko różne te niby-białe mogą być, więc również kaczelnik (no, tu
    jest "bezczelnik",
    to zakrawa na zdradę stanu) mógł mieć przypadkiem rację ;>

  • 30. Data: 2022-12-13 17:39:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 grudnia 2022 o 16:38:01 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No, ja akurat spaliłem. Wcale nie trzeba do tego aż audiofilskiego grzania.
    > Internetu wtedy nie miałem. A nawet gdybym miał, nie nadawał się on jeszcze
    > do sprawdzania takich rzeczy.

    Miałem pytać, czy "wygrzewałeś" głośniki, ale w drugim poście wyjaśniłeś.
    Skąd się takie jazdy biorą?

    Córka koleżanki żony dostała nowy telefon, jak tam akurat u nich byliśmy,
    a że to było dawno, to wtedy był urban legend o "formowaniu baterii",
    co wymagało podobno kilku cykli pełne naładowanie - pełne rozładowanie,
    tak potraktowana przy nowości bateria miała podobno "dłużej trzymać".
    I żeby to szybciej zrobić - w połączeniu z promocją, że przez jakiś czas
    po aktywacji miała rozmowy za darmo - bez przerwy tym telefonem do kogoś dzwoniła...

    A dziś z tramwaju przyszedł głośnik co to sobie "wzioł i umar", bez żadnych
    widocznych śladów.
    Może popełnił samobójstwo (podobno jakiś japoński jeniec, rozbitek złapany przez
    załogę
    załogę amerykańskiego okrętu podwodnego - tzn. rozbitek był ze statku zatopionego
    chwilę wcześniej torpedą z tego okrętu podwodnego - położył się na pokładzie
    i umarł siłą woli...)?
    Ale to dobrze, naprawa była szybka.