    From: Rylen <r...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie drogie???
    Date: Sun, 22 Feb 2009 16:23:05 +0100

    ToMasz pisze:

    > jeśli jest ktoś kto ma zdolności to ja podsuwam pomysł.
    > załóżmy ze wystarczy mi rozdzielczość minimum 16 lini poziomych,
    > dzielonych na X punktów - w zależności do długości. Potrzebnych jest 16
    > laserków, obrotowe lustra, i układ załączający je w odpowiednim
    > momencie. łapiecie sens? taki a krzyzówka laserków z propeler clockiem.
    > Sęk w tym ze ja nie potrawie zrobić programowalnej elektroniki.
    > JEst ktoś chętny?
    W latach 80tych niektóre stoły mikserskie(w reżyserkach) były wyposażane
    w mierniki poziomów wysterowania lusterkowe. Małe lusterko było przyklejone
    do cewki miernika w miejsce gdzie zwykle jest wskazówka. na drugim końcu
    była umieszczona żarówka 10W (a może 20 W samochodowa,już nie pamiętam)
    Światło po odbiciu z lusterka (był tez oczywiście prosty układ optyczny
    skupiający promień światła o wyglądzie "kreski")Napięcie na cewkę było
    zależne od poziomu dźwięku, no i światło było rzucane na biały
    15tocentymetrowy? ekran. Ot taki zajączek . Co mnie zaciekawiało to to
    że bezwładność tego była bardzo mała. Dziś to bym chyba lusterko
    przykleił do głowicy dysku twardego. No ale trzeba by rozwiązać jakoś
    sterowanie.
    Rylen