    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.sci.inzynieria
    <so9mjb$qt0$3$Cav@news.chmurka.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <soim2n$ihq$1$Cav@news.chmurka.net> <sokf27$1n9t$1@gioia.aioe.org>
    <sol9je$ls$1$Cav@news.chmurka.net> <somvg5$k9v$1@gioia.aioe.org>
    <son0e8$ul2$1$Cav@news.chmurka.net> <son1ji$1cbh$1@gioia.aioe.org>
    <son2ig$vo7$1$Cav@news.chmurka.net> <son5i8$tj8$1@gioia.aioe.org>
    Date: Tue, 7 Dec 2021 10:52:27 +0100

    On Tue, 7 Dec 2021 09:21:27 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]

    A tak a propos - pelno teraz "dostawcow" podpisu elektronicznego,
    czy jak taki dostawca padnie ... to da sie po paru latach sprawdzic
    autentycznosc podpisu?
    Czy jakies klucze zaginą, i sie juz nie da?

    > zgadza się, tu odniosłem się do kwestii technicznej, czym różni się
    > podpis elektroniczny (niezależnie czy certyfikowany przez jakiś urząd,
    > czy przez cokolwiek innego) od narysowaniu czegoś myszką jako bitmapa.
    > Inna kwestia, czy dokument wymaga innego podpisu niż taki, jak się umówiono.

    Zaczelo sie od "(norma dopuszcza przesyłanie tych dokumentów, o ile
    wystawca zachowuje na wszelki wypadek oryginał)"

    No i co to jest oryginal - papier z odrecznym podpisem,
    czy np plik excel z danymi ... a moze pdf ...

    A tak w ogole to chodzi mi po glowie, ze np huta wystawia taki atest
    na partie stali, trzeba go rozeslac hurtowniom ktore kupily, one
    odbiorcom ktorzy kupili ... rozmnozyc sie musi ten dokument.

    J.