    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Date: Tue, 7 Dec 2021 14:28:21 +0100
    <so9mjb$qt0$3$Cav@news.chmurka.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <soim2n$ihq$1$Cav@news.chmurka.net> <sokf27$1n9t$1@gioia.aioe.org>
    <sol9je$ls$1$Cav@news.chmurka.net> <somvg5$k9v$1@gioia.aioe.org>
    <son0e8$ul2$1$Cav@news.chmurka.net> <son1ji$1cbh$1@gioia.aioe.org>
    <son2ig$vo7$1$Cav@news.chmurka.net> <son5i8$tj8$1@gioia.aioe.org>
    <s...@4...net>

    W dniu 07.12.2021 o 10:52, J.F pisze:

    > A tak a propos - pelno teraz "dostawcow" podpisu elektronicznego,
    > czy jak taki dostawca padnie ... to da sie po paru latach sprawdzic
    > autentycznosc podpisu?
    > Czy jakies klucze zaginą, i sie juz nie da?

    częściowo się da, nie będzie to pełne potwierdzenie, bo serwer nie
    potwierdzi. To tak jak będzie informacja, jak wygaśnie ważność podpisu,
    że w czasie podpisywania podpis był aktualny, a obecnie nie jest. Będą
    natomiast podstawowe informacje + kontrola spójności dokumentu

    > Zaczelo sie od "(norma dopuszcza przesyłanie tych dokumentów, o ile
    > wystawca zachowuje na wszelki wypadek oryginał)"
    >
    > No i co to jest oryginal - papier z odrecznym podpisem,
    > czy np plik excel z danymi ... a moze pdf ...
    >
    > A tak w ogole to chodzi mi po glowie, ze np huta wystawia taki atest
    > na partie stali, trzeba go rozeslac hurtowniom ktore kupily, one
    > odbiorcom ktorzy kupili ... rozmnozyc sie musi ten dokument.

    Dokument podpisany możesz rozmnożyć i będzie cały czas podpisany, jest
    tylko kwestia, że w środku nic zmieniac nie możesz.

    --
    http://kaczus.ppa.pl