  • 41. Data: 2021-11-29 15:58:47
    Temat: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 15:46:38 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Pozostaje kwestia ważności takiej umowy na gruncie cywilnym.
    > Jakieś dorozumienie wchodzi w rachubę, albo akceptacja przez jej wykonanie?

    Ja tam się awanturował nie będę. Płacę, oni się wywiązują i po sprawie.
    Jak już wspominałem, pytałem z ciekawości poznawczej, a nie dlatego, że mam
    z tym jakiś problem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 42. Data: 2021-11-29 16:43:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    jowy_polsko_krzyzacki_1435_5.png

    > No a teraz wyobraźmy sobie, jak ten traktat mógłby wyglądać, gdyby
    > w muzeum nie był eksponowany za szybą. Każdy odwiedzający ze swoim
    > sznurkiem, sygnetem, kapslem od piwa i plasteliną... Nie, świadek
    > zawarcia traktatu to jednak kto inny, niż Japończyk, który przeczytał
    > kwita, być może napisanego tydzień wcześniej.

    Dokument polsko-litewski został opieczętowany podczas zjazdu generalnego
    szlachty w Sieradzu 4 marca 1436 roku (163 pieczęcie).
    Do wymiany opieczętowanych dokumentów pomiędzy stronami doszło 1
    sierpnia 1436 roku w Toruniu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pok%C3%B3j_w_Brze%C5%9
    Bciu_Kujawskim

    WM

  • 43. Data: 2021-11-29 16:53:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > tym, ile razy można dokładnie pod tym samym kątem przybić pieczątkę oraz
    > dokładnie taką samą parafkę zrobić?
    >
    > Ja się tym zainteresowałem z tego powodu, że dane w dokumentach okazały
    > się mocno lipne i zacząłem to badać. Ale już trzecia firma z czterech,
    > których dokumenty tego rodzaju badam stosuje taką praktykę. Nie wiem, na
    > ile mam zboczenie zawodowe i jest to powszechna praktyka, a na ile po
    > prostu kilku powiązanych ze sobą producentów wpadło na dziwny pomysł.
    > Nie chciałbym się czepiać czegoś, co wszyscy uważają za normalne.

    Na przykład firmowe programy do generowania raportów z badań
    bezpieczeństwa instalacji elektrycznych mają *wbudowaną* taką funkcję,
    ale jest to prymitywne osadzanie skanu podpisu w dokumencie. Jest to o
    tyle użyteczne, że raporty są generowane jakiś czas po samych badaniach,
    tymczasem ich wykonawcy mogą być już "na innej budowie".

    > 2) Czy spotkał się ktoś z prawnokarną oceną takiego zjawiska?

    Sam chętnie poczytam.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 44. Data: 2021-11-29 18:39:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 16:53, PeJot pisze:

> [...]
    > tyle użyteczne, że raporty są generowane jakiś czas po samych badaniach,
    > tymczasem ich wykonawcy mogą być już "na innej budowie".

    Albo w "innej firmie", względnie "na tamtym świecie".
    A ich "podpis" nadal będzie działał. ;-)

  • 45. Data: 2021-11-29 18:40:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 15:58, Olin pisze:

    > Ja tam się awanturował nie będę. Płacę, oni się wywiązują i po sprawie.

    W takim przypadku nie będziesz.
    Ale co jak się nie wywiążą?
    Albo Ty będziesz chciał zwrotu kasy, jak nie wyjedziesz?

  • 46. Data: 2021-11-29 18:59:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 14:56:11 +0100, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    >Jeśli chodzi o biuro, z którym ostatnio się woziłem, to przysyłają pdf z
    >parafkami na każdej stronie, a na ostatniej jest podpis i bardzo ładna
    >pieczątka właściciela. Kiedy na nią kliknąć (i na parafki też) widać, że to
    >wstawione obrazki. Ja dokładam swój zeskanowany podpis i odsyłam.
    A nie możecie po ludzku podpisać profilem zaufanym?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 47. Data: 2021-11-29 19:23:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-29 o 18:39, Cavallino pisze:

    > Albo w "innej firmie", względnie "na tamtym świecie".

    > A ich "podpis" nadal będzie działał. ;-)

    W dokumencie jest jeszcze data edycji, która ma tu znaczenie. Ale
    przyznaję, mechanizm wstawiania skanów podpisów jest prymitywny. W sumie
    to chyba napiszę do producenta programu, jak on widzi sprawę od strony
    prawnej.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 48. Data: 2021-11-29 20:13:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 11:39, WM pisze:

    > Dostawca twierdzi, że to ta sama partia materiału, ale co jeśli kłamie i
    > sprowadza tańszy materiał bez atestu, dodając ksero?

    Zawsze możesz jeden element poświęcić wyrywkowo i sprawdzić.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2021-11-29 20:14:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 10:58, Olin pisze:
    > Jak zapiszesz pdf z wstawionym podpisem jako plik graficzny (jpg, bmp,
    > cokolwiek), to będzie nie do odróżnienia od skanu papierowego dokumentu z
    > podpisami.

    Jeden tak. Ale jak masz setkę z taim samym podpisem? Ale tu nie w tym
    rzecz. Tu wiadomo, że jest wskanowany.

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2021-11-29 20:17:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 11:15, Olin pisze:

    > Owszem.
    > Zatem tradycyjna poczta rulez. Wszyscy podpisujący muszą po kolei wysyłać
    > papier z autografem do następnego.

    Tu akurat podpisujący siedzieli obok siebie. Na niektórych jest jeden
    podpis. Nie w tym problem.

    --
    Robert Tomasik