    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Date: Wed, 08 Feb 2023 00:32:45 +0100

    On Tue, 7 Feb 2023 21:52:52 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Com to raczej zacisk wspólny a nie wyjście. Nie wiem jak te wyjścia
    > są

    Tak oznaczyli wyjścia przekaźnikowe (NO1+COM1 i NO2+COM2) na
    schemacie...

    > tam oznaczone, ale coś mi się kojarzy, że one w zamyśle miały być
    > do
    > sterowania alarmem, czyli w menu mogło być oznaczone arm/disarm,
    > uzbrój/rozbrój - nie mam pojęcia, nigdy z tego nie korzystałem.

    To zwykłe przekaźniki, można je wykorzystać do dowolnego celu.
    Już doszedłem co i jak. Ustawień tych wyjść przekaźnikowych nie
    mogłem znaleźć bo firmware był stary a instrukcja oczywiście nie
    zająknie się, że omawiane w niej opcje dot. przekaźników są dostępne
    dopiero od jakieś tam wersji. Po upgradzie już są dostępne, można je
    aktywować i wtedy pojawiają się na ekranie głównym jak zwykle
    przyciski on/off.
    Nie jest to do końca tak jak chciałem ale może być. Wolałbym aby
    można było podpiąć te przekaźniki pod ikony otwierania zaczepów
    jakie pojawiają się przy odebraniu połączenia.
    IMHO domyślnie jest to zrobione idiotycznie, tzn. sygnał otwarcia
    *zawsze* wysyłany jest do dzwoniącego dtmf'em (!) czyli np. do
    domofonu a ona swoim przekaźnikiem otwiera. Przecież wystarczy zdjąć
    obudowę na rympał aby zewrzeć te wejścia przekaźnika i otworzyć.
    Otwieranie zaczepu w ogóle nie powinno być z domofonu tylko właśnie
    ze stacji wewnętrznej. Przynajmniej jako alternatywa dla
    zaawansowanych.
    Jak się wkurzę to zrobię stację wew. na jakimś tablecie a tę wyrzucę
    na śmietnik.

    --
    Marek