  • Data: 2020-10-28 14:48:33
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-28 o 10:48, yabba pisze:

    > To jest logiczne następstwo działania domofonowych systemów sieciowych,
    > które mogą obsługiwać kilka przejść. Jest na przykład osiedle z kilkoma
    > furtkami na teren i z dwoma wejściami na każdą klatkę w każdym bloku.
    > System nie wie, które przejście chcesz otworzyć po naciśnięciu przycisku
    > na unifonie. Dopiero po otrzymaniu wywołania od danego wejścia i
    > podjęciu rozmowy, wiadomo jakie przejście ma się otworzyć po naciśnięciu
    > guzika otwarcia na unifonie.

    To jest logiczne.
    Rzeczywiście system, który ma takie rzeczy robić mniej więcej tak musi
    działać.
    Czyli po prostu zainstalowano zły system. To co opisywałem to normalna
    klatka z 15 mieszkaniami i nic innego (żadnych furtek). Czyli winić
    powinienem nie projektanta systemu tylko tego co wybierał. Może on był
    zainteresowany aby wybrać lepszy/droższy system.

    > Tylko proste systemy analogowe umożliwiają otwieranie drzwi bez
    > wcześniejszego wywołania, ale one obsługują standardowo jedno wejście.

    A nie ma systemów cyfrowych dedykowanych do jednego wejścia, które
    miałyby taką cechę, lub odpowiedni tryb, gdy jest tylko jedno wejście,
    że działają jak analogowe?
    Opinia, że po naciśnięciu przycisku drzwi powinny się otwierać jest nie
    tylko moja.
    Innym przypadkiem, który mi nie pasuje to jest takie coś (ale już nie
    pamiętam gdzie się na to natknąłem - może tutaj też tak jest). Widzę
    kogoś przez okno, że przyjechał. On podchodzi do drzwi i dzwoni. Ja
    naciskam przycisk otwórz i nie działa bo muszę wcześniej podnieść słuchawkę.

    > Stosując analogię dla otwierania wejścia bez wcześniejszego wywołania,
    > to tak jakby wymagać, żeby naciśnięcie przycisku wyjścia w Systemie
    > Kontroli Dostępu otwierało jednocześnie wszystkie przejścia.

    Ja pisałem o systemie w którym jest tylko jedno wejście.
    P.G.