    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 28 Oct 2020 09:24:23 -0700 (PDT)
    <5f997328$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <rnbtje$dhl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6...@g...com>
    <rnc3l6$gp7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 16:44:40 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Nie oznacza to, że nie mogę prostować błędów w rozumowaniu.
    > Oczywiście ktoś może mieć oddzielną linię softu - jego wola. Ważne, że
    > nie musi.

    Dla sprzedawcy gotowych systemów ten "ktoś" to Chińczyk - z nimi się nie dogadasz.
    I tak naprawdę tylko dlatego w PL jeszcze funkcjonuje jakakolwiek twórczość w
    dziedzinie elektroniki.

    > Według mojej wiedzy sprzed 20 lat.
    > Zwykły rygiel (czyli jak zasilany to otwarty) bierze około 12V/1A. Te
    > lepsze pewnie 12V/0.5A.
    > Elektromagnes trzymający drzwi - połowę tego - czyli 12V/0.5A lub 24V/0.25A.
    > Rygle rewersyjne (czyli funkcjonalnie jak elektromagnesy) - nie mam
    > pojęcia, podejrzewam, że mniej lub znacznie mniej niż elektromagnesy.

    Wow, nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak rygiel rewersyjny.

    Hmm, to działa mniej więcej tak jak system do awaryjnego (w razie awarii układu
    hydraulicznego) otwierania podwozia w benku 767 - którego to systemu (elektrycznego)
    wyskoczył bezpiecznik w wiekopomnym locie prowadzonym przez kapitana Tadeusza
    "Bezpiecznika" Wronę - a w związku z niezauważeniem tego wyskoczenia przez załogę
    (bezpiecznik schował się pod dywanik) lądowano na brzuchu (zbliża się rocznica) i
    popsuto samolot. Nie trzeba dodawać, że po podniesieniu tego samolotu i wciśnięciu
    bezpiecznika, podwozie się wysunęło...

    Jak widać w usenecie można się zawsze czegoś dowiedzieć, nawet jeśli coś jest tak
    genialnie prostego.
    Jeśli tego nie ma zastosowanego u mnie w garażu to im zrobię jesień średniowiecza.