    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Date: Wed, 28 Oct 2020 18:27:40 +0100
    <5f9581ee$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <rn47n8$5o2$1@dont-email.me>
    <5f95def2$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <rn6b5q$275$1$jacekrut@news.chmurka.net> <rn9l2g$fmt$1@dont-email.me>
    <rn9qem$4fu$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <rnbbai$rv1$1@dont-email.me>
    <rnbr93$c6a$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5f99835b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f999e9d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-10-28 o 17:38, yabba pisze:

    > Z tego co wiem, to w Mifare karta też na początek zgłasza się ID, a
    > później można z niej odczytywać kilobajt danych z pamięci wewnętrznej z
    > opcją szyfrowania. Musi to potwierdzić, ktoś wiedzący więcej na ten temat.

    Ja bezpośrednio nie zajmowałem się komunikacją z kartą. Z tego co wiem.
    Karty Mifare Clasic mogą mieć różny rozmiar pamięci.
    Mifare Plus są według nas wystarczająco bezpieczne. Nie pamiętam
    struktury pamięci bo to było dawno, gdy o nich dyskutowaliśmy. To
    właśnie te karty dostali ci spece, co niby każdą złamią i polegli.
    O Mifare Desfire ostatnio ileś razy brat mnie męczył co do podejmowania
    jakichś decyzji więc coś mi tam się kołacze jak to mniej więcej jest.
    OIDP.
    Ustala się tam jakiś klucz który jest niezbędny do definiowania iluś tam
    aplikacji w karcie. Pozwala też je kasować. Po dodaniu aplikacji ona
    chyba dostaje jakiś klucz default, który potem może sobie zmienić i
    zablokować. Ogólnie z każdą aplikacją może być związane chyba 14 kluczy
    i dla każdego określa się do czego może być używany. Nie wiem ile może
    być aplikacji w karcie. Jedna aplikacja oczywiście nie ma dostępu do
    danych drugiej.
    Chyba w nowszych Desfire coś takiego zrobili, że można komuś umożliwić
    dodanie jego aplikacji bez udostępniania mu tego głównego klucza, ale
    już nie pamiętam na czym polegał myk.
    Chyba zarówno w Plus jak i Desfire komunikacja jest za każdym razem inna
    bo oparta o uzgadniane klucze sesji.
    Desfire dają się tak ustawić, że za każdym zasileniem zgłaszają inny ID.
    Ktoś nie znający kluczy nie jest w stanie nawet śledzić poruszania się
    danej karty po obiekcie, bo nie daje ona powtarzalnego ID.
    P.G.