  • 121. Data: 2020-10-17 09:00:49
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.10.2020 o 14:55, Animka pisze:

    > To ja nie wiem dlaczego Microsoft mnie karze jak wyłączę  usługę
    > "Ochrona oprogramowania".
    > Komunikat potem, że Windows jest nieaktywowany.
    > Sprawdż jeszcze raz w Systemie na dole okna, czy tam jest, że System
    > został aktywowany.
    > Antywirusy różne mam, ale instaluję w razie potrzeby, a potem
    > odinstalowywuję.

    System mam aktywny, a owa ochrona wyłączona na amen.. Nie mam już
    pomysła(;-)) o co tu może chodzić, skąd u nas te różnice. Może to
    kwestia wersji 10ki.. Ja mam Home w wersji "pudełkowej", Ty może masz
    wersję OEM i stąd ta różnica?

> [...]
    > nigdy. Jak mam ustawione-po godzinie to ten sam problem. Najpierw np.
    > żądam: uśpij i po jakimś czasie myszą wybudzam.
    > Olaf mi dobrze podpowiedział i mogę korzystać normalnie oprócz tego co
    > wyżej napisałam.
    > Zauważyłam, że gniazdko do kabla od prądu w monitorze mi się
    > obluzowało i jak poruszę  monitor czy wtyczkę to dzieje się to samo.
    > Nie wiem jakim cudem gniazdko mogło się poluzować.
    >
    > Odnośnie Speccy. Napisałam Ci, że nie wszystko pokazuje. Program był
    > nie na dysku z systemem. Potem zainstalowałam na C: i działa normalnie.

    To chyba raczej innego rodzaju problemy, mój wygląda wybitnie na
    systemowy a Twój raczej na sprzętowy.

    To ciekawe, nawet nie wiedziałem że Speccy wymaga instalacji na partycji
    systemowej..

  • 122. Data: 2020-10-17 09:01:14
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.10.2020 o 18:40, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 14:55:38 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rmc58k$18hl$1@gioia.aioe.org>
    > od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    > To nie jest antywirus, to usługa sprawdzająca, czy masz licencjonowane
    > oprogramowanie(dotyczy Windows, ale może też sprawdzać inne oprogramowanie, MS
    Office czy
    > coś podobnego), z tego powodu zaczyna sygnalizować, że brak aktywacji, zostaw
    włączoną i
    > spokój.
    > Chyba nazwa tej usługi jest nieco myląca.

    Myląca tylko dla tych co sądzą że M$ stworzył ten system dla nich a nie
    dla siebie..

  • 123. Data: 2020-10-17 09:02:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.10.2020 o 18:52, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 11:37:11 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rmbpk4$1j37$2@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > To tylko sprawa techniczna, ujednolicenie napięć w sieci zasilającej, zwykłego
    usera nie
    > powinno to obchodzić dwadzieścia lat po fakcie.
    > Serio, to jest sprawa istotna dla projektantów i producentów zasilaczy, silników,
    > grzejników, transformatorów i tym podobnych, z imperializmem nie ma to nic
    wspólnego.

    Założę się że jednak my konsumenci ponieśliśmy jakieś koszty z tytułu
    tej migracji, tak więc trudno przed tym faktem komuś normalnemu chować
    głowę w piasek.

    Ma, każdą ekspansję na suwerenność innych można (trzeba) traktować jak
    zagranie imperialne.

  • 124. Data: 2020-10-17 11:00:33
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 14/10/2020 14:05, trybun wrote:
    > Ale do rzeczy co nam użytkownikom dało zwiększenie napięcia (220vs230V)
    > w sieci? To coś namacalnego czy tylko wymogi życia w takim a nie innym
    > miejscu świata, czyli przynależność do "europejskiej sieci energetycznej"?

    Dało nam to, że producenci sprzętu elektrycznego i elektronicznego nie
    mogą tłumaczyć windowania cen tym, że rzekomo muszą osobno projektować i
    produkować sprzęt na rynek 220 V i 240 V, a jak ktoś bierze ze sobą na
    urlop suszarkę, to koniecznie i obowiązkowo musi mieć nie tylko
    przejściówkę do innego gniazda, ale i transformator 220-240 V. Nawet dla
    sprzętu domowego z lat 70. 10-woltowa różnica napięcia zasilania nie ma
    znaczenia, a cały proces tzw. zmiany napięcia zaczął się od zmian na
    papierze - ustalono nowe napięcie nominalne i odpowiednio dostosowano
    granice tolerancji tak, że stare napięcie mieściło się z zapasem w tych
    granicach, a samo przełączanie transformatorów odbywało się stopniowo i
    przy okazji różnych prac utrzymaniowych, które i tak trzeba było
    przeprowadzić.

    --
    MF

  • 125. Data: 2020-10-17 11:29:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 09:02:09 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rme4tg$1umd$3@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Założę się że jednak my konsumenci ponieśliśmy jakieś koszty z tytułu
    >tej migracji, tak więc trudno przed tym faktem komuś normalnemu chować
    >głowę w piasek.

    Sądzisz, że dostawcy prądu sfinansowali to z własnej kieszeni i zaskurniaków? To
    wszystko
    z naszych pieniędzy, w szerszym zakresie czasu są to jednak oszczędności, MF ci to
    wyjaśnił dalej:
    cina>

    >Ma, każdą ekspansję na suwerenność innych można (trzeba) traktować jak
    >zagranie imperialne.

    Przestań wszędzie widzieć te imperialne zapędy, w tym wypadku to nie ma sensu.

  • 126. Data: 2020-10-17 12:55:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "ąćęłńóśźż" 5f897e62$0$548$6...@n...neostrada.pl
    >
    > : Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).
    >
    > Dlaczego nie podwyższono do 230kV? ;) -- byłyby jeszcze mniejsze.
    > [i mniej ludzi by umarło na CoViD19]

    Znalazłeś zastosowanie dla chińskich kabli, gdzie żyła jest symboliczna,
    a izolacja gruba ;)
    Mogły by być i kilowolty, tylko przy dużej częstotliwości - wtedy można
    by zachować bezpieczeństwo dla istot żywych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 127. Data: 2020-10-17 13:44:26
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    No nie wiem ;-)

    Ale 20 lat temu uprawiałem 10 ha gruntu.
    Bez maszyn nie dało się z tego wyżyć.

    Dlatego teraz jest zapyziałym mieszczuchem a nawet biurwą jak mawiają
    niektórzy ;-)

  • 128. Data: 2020-10-17 17:56:26
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-16 o 18:40, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    Office czy
    > coś podobnego), z tego powodu zaczyna sygnalizować, że brak aktywacji, zostaw

    Cały czas siedzi w procesach w tle i miele dyskiem.Dawniej tego nie
    było. Muszę ręcznie wyłączać. Jak ubiłam plik sppsvc, czy wyłączyłam w
    rejestrze to potem w panelu sterowania komunikat, że Windows
    nieaktywowany.

    > Chyba nazwa tej usługi jest nieco myląca.

    Tak, "usługa ochrony oprogramowania" musi być wywalona i nie chcę jej w
    procesach w tle. Muszę poszukać gdzieś na to śledzenie "lekarstwa".

    --
    animka

  • 129. Data: 2020-10-17 18:08:58
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-17 o 09:00, trybun pisze:

> [...]
    > pomysła(;-)) o co tu może chodzić, skąd u nas te różnice. Może to
    > kwestia wersji 10ki.. Ja mam Home w wersji "pudełkowej", Ty może masz

    Windows 7 Proffesional to wiem, że jest OEM (dawno już nie używam), ale
    Wimdows 8.1 Proffesional to nie wiem. Nie chce mi się szukać f-ry do ósemki.
    Windows 10 to mam na płycie do zainstalowania, ale nie instaluję.
    Muszę jakoś skutecznie ubić ten proces na zawsze, żeby mi szkód nie
    wyrządzał i nie chce mi się instalować Win 8 od nowa czy przywracać
    obraz systemu ( bo jest z tym samym problemem).

    --
    animka

  • 130. Data: 2020-10-17 18:10:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-17 o 09:01, trybun pisze:

    > Myląca tylko dla tych co sądzą że M$ stworzył ten system dla nich a nie
    > dla siebie..

    Tak, masz rację.

    --
    animka