    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Drukarka HP Deskjet F380 ciąg dalszy
    Date: Wed, 30 Sep 2020 20:15:24 +0200

    > HP 960 korzysta z klasycznych, bardzo drogich wkładów 45 i 78. Wkład 45
    > ma 42 ml tuszu czarnego, a 78 ma 84 ml łącznie kolorowych.
    w sklepie 123 drukuj.pl
    do hp960

    kolor
    oryginał 202zł 19ml
    zamiennik 79zł 52ml
    (jakiś mały, ale nie chce mi sie większych szukać)

    do f380
    kolor
    oryginał 120zł 5ml
    zamiennik 59zł 23ml
    w którym miejscu f380 wychodzi taniej?

    dalej podtrzymuję że starsze drukarki hp są tanie jak barszcz w
    utrzymaniu. tyle ze oryginalny tusz prawie się nie zatyka, tani
    zamiennk, jak się pamięta żeby cokolwiek wydrukować w kolorze raz na
    tydzień też nie.

    > Teraz jadę na Epsonie EcoTank L365 - komplet oryginalnych atramentów 664 4x70
    > ml za stówkę starcza na lata. Dysze też się zapychają ale dają się
    > odtykać bez brudzenia rąk.
    tylko że to drukarka za 500zł. "trochę" nie ta liga. Tym bardziej jak
    sobie przypomnę po 3 miesiącach ze potrzebuję coś wydrukować. jak mi się
    ecotank zepsuje - będzie bolało, jak hp960 odda pustą kartkę - będę
    topił głowice w gorącej wodzie - 15 minut później będzie drukować.

    powiem więcej. mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że gdybyśmy
    mieli wydrukować parę tysięcy czarno białych stron cięgiem, Ty na
    ecotanku, ja na hp960, stara drukarka lepiej to zniesie, i jeśli w grę
    wchodzi dolewanie tuszu strzykawką - wyjdzie taniej. Tak więc Ty płacisz
    za wygodę i uważam że jest to normalne. Ja wolę sam coś zrobić i
    zaoszczędzić masę kasy (i nie tworzę elektrośmieci) - czy to zasługuje
    na krytykę?

    ToMasz