  • Data: 2020-08-16 18:03:42
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-16 o 14:44, Konrad Anikiel pisze:

    > Na filmie pan CEO uprzejmie tłumaczy że usuwają ponad 2/3 masy, ale pozostawiają
    90% wytrzymałości.

    Czy uważasz, że CEO podając wytrzymałość 90% miał na myśli akurat
    naprężenia obwodowe?
    Może chodziło mu o zginanie, lub utratę stateczności?

    Co prawda rury grubościenne ciśnieniowe liczy się jednak inaczej niż
    cienkościenne.
    Muszę to sprawdzić w podręczniku wytrzymałości materiałów.

    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

    pokazać że potrafisz się wymądrzać na temat o którym nie masz pojęcia?

    > Ja się dopytuję czy masz coś w temacie do powiedzenia, bo może trafił się zawodnik
    od którego można się czegoś ciekawego dowiedzieć. No ale dobra, nevermind.

    Ja też chcę się czegoś ciekawego dowiedzieć, skorzystać z doświadczeń
    innych.
    Kiedyś była modna "burza mózgów", która jakoś popadła w zapomnienie, a
    szkoda bo w formie zabawy pozwalała popatrzeć na problem w różnych
    punktów widzenia.

    Ostatnie 20 lat przed emeryturą zajmowałem się projektowaniem mocno
    obciążonych części (w programie SolidWorks i CosmosWorks). Stąd moje
    zainteresowanie tymi żebrami, bo sam podobne optymalizowałem.

    WM