    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Date: Tue, 18 Jan 2022 11:01:55 +0000

    On 18/01/2022 10:23, ii wrote:

    > To raczej problem sraczki legislacyjnej http://niusy.pl/@youtube.com/afn

    > Ale co to w ogóle jest za problem ten DPF?! Jaki % samochodów ma wycięty
    > DPF by wartało zajmować się tym?!

    Majac porownanie pomiedzy np. UK i PL to ci powiem, ze w PL zwyczajnie
    czuc dizle na ulicy. Szczegolnie stojac na swiatlach. Obstawiam wiec, ze
    problem jest spory.

    > Nie bardzo. Prawo europejskie mówi o przeglądach co 2 lata. A ja i tak
    > uważam, że to od przebiegu powinno być zależne. Bo jeden robi na rok 3
    > tys km jazd lokalnych a drugi 300 tys zamiejskich, więc nie ma powodu
    > mierzyć ich jedną miarą.

    A ja uwazam, ze jest. Po niecalych 4 latach musialem np. wymienic opony,
    ktore mialy jeszcze 5-5.5mm. Wiedzialem, ze sa do wymiany bo wyly jak
    pojebane a potwierdzil to diagnosta, ze maja spekania. A tego typu
    rzeczy jest wiecej, np. blokujace sie zaciski. Nie kazdy jest na tyle
    ogarniety zeby samemu to zweryfikowac. Znam mase ludzi, ktorzy w ogole
    nie widza, ze im sie swieci check na desce. Tak samo jak robi sie
    przeglady wind/dzwigow.

    > Tak, i dasz się skusić bo Cię ktoś postraszy, że może nie przejść
    > przeglądu. A obibok dokonujący prowokacji będzie sobie dobrze żył teraz
    > i na emeryturze. Weź Ty to jeszcze przemyśl.
    >
    > Te DPFy to nie jest żaden realny problem by go rozwiązywać. Samochody
    > można kierować do przeglądu jak jest powód. Ale musi być system
    > odpowiedzialnościowy dla kierujących by nie nadużywali tego.

    Brak DPF-a to jest realny problem. Tylo dzieki DPF/adblue mozesz jeszcze
    zarejestrowac diesla. Kto ma decydowac kiedy jest realny powod, skoro
    auto jezdzi? Co wg Ciebie bedzie realnym problemem, brak drzwi, brak
    przedniej szyby, fizyczny brak swiatel?