  • Data: 2022-09-06 17:31:44
    Temat: Re: Dwie cewki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Sep 2022 10:48:11 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A co z jeżeli jedna będzie nawinięta odwrotnie ale strumienie będą się
    > sumować bo prąd będzie płynął w niej odwrotnie?

    Ty chyba ciagle myslisz o kierunku/zwrocie helisy, a to nie ma
    znaczenia. Liczy sie kierunek obiegu rdzenia przez prąd w drucie.

    Jak polaczysz tak, aby strumienie sie znosily, po wtornej stronie -
    to i napiecia wyindukują sie przeciwne, zniosą sie, wyjdzie 0V.

    Jak po pierwotnej popelnisz taki błąd - to tak jakbys nawinąl zero
    zwojów. Popłynie duzy prąd i cos sie spali - bezpiecznik lub
    transformator.

    O, znalazlem cos dla Ciebie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uzwojenie_koszykowe
    https://en.wikipedia.org/wiki/Basket_winding

    Zwoje sobie zygzakują od jednej do drugiej krawedzi, i nie ma to
    znaczenia.

    Jeszcze jest cos takiego jak cewka Rodin.
    Np
    https://www.youtube.com/watch?v=Po-yib77vgA

    I tu mam problem klasyfikacyjny - fikusna cewka "płaska" czy toroid?
    Jedno i drugie?

    Podobnie w tokamakach - sa cewki toroidalne, ale sa i inne.
    Co z tego razem wychodzi - wyobraznia mnie zawodzi.
    Pole B helisowe ?

    J.