  • Data: 2022-09-06 18:26:10
    Temat: Re: Dwie cewki
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-09-06 o 17:31, J.F pisze:

    > Ty chyba ciagle myslisz o kierunku/zwrocie helisy, a to nie ma
    > znaczenia. Liczy sie kierunek obiegu rdzenia przez prąd w drucie.

    No już teraz wiem, że nie ma znaczenia czy prąd wspina się czy opada po
    helisie.

    No dobra, ale pozwolę sobie jeszcze zapytać... Mamy dwie osobne cewki
    nawinięte odwrotnie. Nie widzimy uzwojenia, jesteśmy w stanie sprawdzić,
    która prawa, a która lewa?
    Albo trzy i jedna inna. Jest możliwość jej wskazania?

    Po dzisiejszym wątku powinienem stwierdzić, że nie.

    > Jak polaczysz tak, aby strumienie sie znosily, po wtornej stronie -
    > to i napiecia wyindukują sie przeciwne, zniosą sie, wyjdzie 0V.
    >
    > Jak po pierwotnej popelnisz taki błąd - to tak jakbys nawinąl zero
    > zwojów. Popłynie duzy prąd i cos sie spali - bezpiecznik lub
    > transformator.
    >
    > O, znalazlem cos dla Ciebie
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Uzwojenie_koszykowe
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Basket_winding
    >
    > Zwoje sobie zygzakują od jednej do drugiej krawedzi, i nie ma to
    > znaczenia.

    Tu nie mam dylematów, bo nawinięta cały czas w tę sama stronę.

    > Jeszcze jest cos takiego jak cewka Rodin.

    A to już wykracza poza moje poznanie jak na razie.

    Robert