  • 21. Data: 2021-10-06 17:16:11
    Temat: Re: Dysk na SATA III
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "heby" napisał:

    Fakt, że ktoś nie potrafi uzywać specjalizowanego narzędzia, nie czyni z
    jego twórcy kretyna. Dla Ciebie może wystarczającym być wyklikanie
    Managera Urządzeń. Niektóre systemy operacyjne najzywczajniej nie są
    dobre do zadania jakie masz przed soba, ale jednoczesnie są łatwe w
    używaniu. Używaj więc tego, co lubisz, a nie tego, co się nadaje do
    używania. Sugerowałbym jednak nie nazywać programistów linuxa
    "kretynami". Problem z kretynami jest zwyczajowo po drugiej stronie
    monitora.
    ======

    Mylisz używanie komputera przez tzw. zwykłego użytkownika ze specjalistą. Ja
    chcę mieć system przyjazny i wygodny w użytkowaniu. Jeśli Linux jest tylko
    dla specjalistów to trudno. Jeśli specjaliście pasuje nazywanie wszystkich
    partycji systemem plików i na dodatek wszystkich jednakowo, tak aby nie
    można było ich odróżnić to na zdrowie. Jeśli partycja to jest system plików,
    to ja jestem chiński cesarz. Trzeba być kretynem, aby coś takiego wymyślić,
    a drugim by to akceptować. Daj sobie siana z obrażaniem mnie.

    Pzdr

  • 22. Data: 2021-10-06 17:18:57
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Nie wiem co rozumiesz pod "widziany".

    Nie widać dysku/nie jest wykazany w oknie Ten komputer w eksploratorze
    Windows. Czy to wystarczająco jasne?

    Pzdr

  • 23. Data: 2021-10-06 17:35:52
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Chłopie, ogarnij się.

    Miałem/użytkowałem kilkadziesiąt komputerów z różnymi płytami, procesorami i
    nigdy nie miałem problemów z widocznością dysków w oknie Mój komputer. Czy
    były podpięte pod ATA, SATA, czy USB. I nie słyszałem, aby to zależało od
    serii procesora. Nie wydziwiasz przypadkiem :)

    A co do tematu. Podpiąłem dwa dodatkowe HDD do portów SATA i uruchomiłem
    setup BIOS. Dyski wszystkie były i ustawione na Enabled. Po wyjściu z BIOSu
    Save & Exit system się uruchomił i wszystkie dyski są w oknie Ten komputer.
    Co jest grane? Win 10 nieprawidłowo współpracuje z BIOS-em? Najważniejsze,
    że jest już OK i sprzęt okazał się sprawny. Nie ma co dalej bić piany.

    Pzdr

  • 24. Data: 2021-10-06 17:38:11
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "netx" napisał:

    > Kamil, może nie doczytałem ale czy na tym dysku co go nie widać są w ogóle
    > jakieś partycje i system plików który Windows potrafi odczytać?

    Dysk jest spartycjonowany i jest używany bez problemów na innym sprzęcie.

    Pzdr

  • 25. Data: 2021-10-06 18:36:05
    Temat: Re: Dysk na SATA III [CMD]
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 05.10.2021 o 21:28, Adam pisze:
    > W PowerShell polecenia takie, jak systeminfo albo Get-ComputerInfo.
    > Tych Get-* jest cała masa.

    Zainstalowałem PowerShell na Linuksie.
    Nie widzę polecenia Get-ComputerInfo, mam Get-PSDrive

    https://docs.microsoft.com/en-us/powershell/module/m
    icrosoft.powershell.management/get-psdrive?view=powe
    rshell-7.1#example-3--get-all-the-drives-that-are-su
    pported-by-the-windows-powershell-file-system-provid
    er

  • 26. Data: 2021-10-06 19:08:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 17:18:57 +0200, Kamil napisał(a):

    > Nie widać dysku/nie jest wykazany w oknie Ten komputer w eksploratorze
    > Windows. Czy to wystarczająco jasne?

    Teraz tak. Czekam na wynik testu który radziłem wykonać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2021-10-06 19:39:25
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/10/2021 16:35, Kamil wrote:
    > Co jest grane? Win 10 nieprawidłowo współpracuje z BIOS-em?
    > Najważniejsze, że jest już OK i sprzęt okazał się sprawny. Nie ma co
    > dalej bić piany.

    Jak zawsze problem byl pomiedzy krzeslem a monitorem.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 28. Data: 2021-10-06 21:20:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2021 17:16, Kamil wrote:
    > Mylisz używanie komputera przez tzw. zwykłego użytkownika ze
    > specjalistą.

    Nie mylę. Zwykły user oddaje do serwisu. Oddaje, nie wiedząc co to porty
    SATA. Wczoraj mu się popsuł internet ze zdjeciami kotów. Wcześniej
    wtyczka weszła dopiero za którymś razem do USB. Wlasnie odkrył, że nie
    ma gdzie wsadzić płyty. To jest zwykły user.

    > Ja chcę mieć system przyjazny i wygodny w użytkowaniu.

    To przeczy "funkcjonalny". Musiz wybrac: ładny czy użyteczny? Oba
    jednocześnie nie występują.

    Ładny zamontuje Ci system plików, naprawi go, potencjalnie niszcząc dane
    i poprawi kilka wpisów w miejscach gdzie nie chcesz, nadpisze
    miniatrukami dane które chciałeś odzyskać.

    Uzyteczny poinformuje że ma dostepne takie oto dyski i partycje, a od
    Ciebie zależy, co z nimi zrobisz, bo możesz nie chcieć ich montować (np.
    w celu odzyskania skasowanych plików).

    > Jeśli Linux jest tylko dla specjalistów to trudno.

    Nie jest. Choćby z tej przyczyny że wpisanie polecenia lsblk nie jest
    zadaniem dla specjalisty, tylko tak go się *normalnie* używa. Innymi
    słowy zagadnienie z którym się mierzysz jest *przeciętnym* poziomem
    zaawansowania usera Linuxa. Konsola w linuxie jest naturalnym sposobem
    komunikowania się z systemami Unixowymi. Nie ma w tym nic
    specjalistycznego ani magicznego. Potrafi to nawet początkujacy,
    pryszczaty linuxiarz.

    > Jeśli specjaliście
    > pasuje nazywanie wszystkich partycji systemem plików i na dodatek
    > wszystkich jednakowo, tak aby nie można było ich odróżnić to na zdrowie.

    Nazywane są *precyzyjnie* i w sposób różny. /dev/sda1, /dev/sdc4,
    /dev/mmcblk0p2 itd To że nie potrafisz ich odczytać, nie czyni z
    programistów Linxua kretynów. Najzwyczajniej, Linux nie jest dla
    każdego. To świetne narzędzie, ale ponieważ ktoś musi być po drugiej
    stronie krzywej gaussa umiejętności IT, to zawsze możesz się męczyć w
    windowsie w "przyjaznośc i wygodę" braku użytecznych narzędzi do tego
    konkretnego celu, czyli odczytu stanu hardware pod kątem dysków i
    widoczności konkretnych kontrolerów. One tam niby są, ale przeciez
    podobno Ci nie działają, więc ich tam jakgdyby nie ma.

    > Jeśli partycja to jest system plików, to ja jestem chiński cesarz.

    Partycja nie musi mieć systemu plików. Może mieć dziwny system. Popsuty.
    Może mieć partycje opisane w RDB. Może mieć zfs na całej powierzchni,
    bez partycji. Może być źle rozpoznana, bo jest częścią raida. itd itp. Z
    tej przyczyny, jako świadomy użytkownik systemu operacyjnego *NIE*
    chcesz, aby samodzielnie montowały się jakies partycje w sposób
    niekontrolowany, w momencie kiedy chcesz zrobić *tylko* diasgnostykę
    hardware. Dlatego dostałeś SystemRescueCD. On nie montuje, tylko
    grzecznie informuje co można z czymśtam zrobić i sam decydujesz.

    > Trzeba być kretynem, aby coś takiego wymyślić, a drugim by to
    > akceptować.

    Nie, trzeba być świadomym z IT, poza oglądanie pornoli. Istnieją
    zagadnienia w których "łatwo i wygodnie" oznacza "bezuzytecznie". W
    zasadzie zaawansowany IT sprowadza się głównie do tej zasady.

    Dlatego rada na przyszłość: jeśli usłyszysz, że ktoś oferuje Ci w IT
    jakiekolwiek ficzery które są:
    - uproszczone
    - łatwe
    - wygodne
    ...to uciekaj jak najdalej. Prawdopodobnie są bezużyteczne.

    > Daj sobie siana z obrażaniem mnie.

    Obrażasz programistów Linxua. No chyba że sam nim jesteś, to wtedy
    powyższe bym zrozumiał. W przeciwnym wypadku mam pełne prawo nazywać
    "kretynem" każdego kto nazywa innych "kretynami" bez śladu powodu,
    bazując na własnej ignorancji i nieporadności.

  • 29. Data: 2021-10-06 21:48:28
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "pioruns" napisał:

    > Jak zawsze problem byl pomiedzy krzeslem a monitorem.

    Jak zwykle pieprzysz bez sensu. Zawsze uruchamiając komputer przechodzisz
    przez BIOS?

    Bzpdr

  • 30. Data: 2021-10-06 21:51:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 18:36:05 +0200, jn napisał(a):

> [...]
    rshell-7.1#example-3--get-all-the-drives-that-are-su
    pported-by-the-windows-powershell-file-system-provid

    Pytałeś o Win10, a nie linuksa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam