  • Data: 2016-09-19 00:43:45
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2016 o 22:30, ToMasz pisze:

    > Wątkotwórca ma coś skopane. Raid 0 przyśpiesza najbardziej kopiowanie
    > dużych plików. w takich testach ze stoperem - w zadzadzie dwukrotnie. to
    > co on pisze, wskazuje na jakieś ograniczenie transferu poza dyskiem, na
    > płycie głównej? Ale jak? co tam może być wąskim gardłem - niemam pojęcia.

    Tak na marginesie przytoczę kilka liczb. Na jednym kontrolerze mam dysk
    systemowy SSD Samsung 840 Pro i dysk twardy (wspomniany Seagate). Dla
    SSD uzyskuję realne transfery R/W 539/373 MB/s. Tak więc kontroler i
    środowisko wokół niego dają radę z wysokimi transferami. Na HD mniej
    więcej symetrycznie po 200 MB/s. Jakiś czas temu użyłem dwóch tych
    dysków do realizacji RAID 0 i uzyskałem ok 230 MB/s więc dałem sobie
    spokój z RAIDowaniem i drugi dysk przeznaczyłem na kopie.

    Podkreślę, że zależałoby mi przynajmniej na utrzymaniu prędkości 200
    MB/s po zmianie dysku na większy. Nie chcę się cofać w "rozwoju" sprzętu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek