  • 21. Data: 2019-11-27 01:10:56
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie producent a sprzedawca. Sprzedawca samochodów dostaje bardzo duży upust od ceny
    za jaką będzie sprzedawany samochód. Cena sprzedazy jest ustalana pomiędzy
    producentem i sprzedawcami. Jesli samochód nie ma właściwego zabezpieczenia
    antykorozyjnego dla jakiegos regionu to znaczy że nie zrobił go sprzedawca bo chciał
    zaoszczędzić. Jak sprzedawca pokwitowal odbiór samochodu to nic od tego momentu
    producenta nie dotyczy.

  • 22. Data: 2019-11-27 08:12:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-27 00:59, yabba wrote:

    > Jeśli coś kosztuje więcej niż 0 (zero), to producent będzie czasem
    > chciał na tym zaoszczędzić.

    Producent czy konsument?

    Bo konsument może chcieć dobrze płacić za używanie samochodu tylko przez
    kilka lat ale jakby zła jakość miała zepsuć producentowi markę to raczej
    producent innych oszczędności poszuka niż na tym co tę markę psuje.

  • 23. Data: 2019-11-27 08:13:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-27 01:10, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    zaoszczędzić. Jak sprzedawca pokwitowal odbiór samochodu to nic od tego momentu

    To sprzedawcy mają swoje marki a nie producenci?

  • 24. Data: 2019-11-27 09:02:52
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    zaoszczędzić. Jak sprzedawca pokwitowal odbiór samochodu to nic od tego momentu

    Przecież to producent i fabryka odpowiada za odpowiednie zabezpieczenie
    antykorozyjne. Rodzaj stali, ocynkowania, dodatkowe warstwy pod lakier.
    Sprzedawca może co najwyżej psiknąć "bitexem" od dołu.

    yabba

  • 25. Data: 2019-11-27 10:08:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-11-2019 o 08:12, kk pisze:

    > Producent czy konsument?

    Producent pod naciskiem konsumentów.

    > Bo konsument może chcieć dobrze płacić za używanie samochodu tylko przez
    > kilka lat ale jakby zła jakość miała zepsuć producentowi markę to raczej
    > producent innych oszczędności poszuka niż na tym co tę markę psuje.

    Dlatego napisałem, że producenta obchodzi pierwszy właściciel samochodu,
    bo on jest jego klientem. I częściowo drugi właściciel, żeby pierwszy
    mógł bezproblemowo pozbyć się samochodu. Co się będzie działo z
    samochodem u trzeciego właściciela, to producenta już nie interesuje.
    Opinia o marce i decyzje zakupowe trzeciego właściciela bardzo słabo
    wpływają na sprzedaż nowych samochodów.

    Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy marek
    luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat. To głównie
    decyzje pierwszych właścicieli wpływają na sprzedaż nowych samochodów.
    Producent się do tego dostosowywuje. Po co ma utrzymywać większe koszty
    produkcji, jeśli bardzo mało wpłynie to na sprzedaż.

    Mało jest ludzi, którzy kupują nowy samochód, żeby jeździć nim 15-20 lat.

    yabba

  • 26. Data: 2019-11-27 12:44:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to psikniecie biteksem chodzi a dokładnie nie biteksem a jakims fluidolem w
    profilach zamkniętych. Dawno temu syreny i reszta krajowej produkcji motoryzacyjnej
    miała spora tendencję do rdzewienia. Ale po zabezpieczeniu profili przestawały
    korodowac.

  • 27. Data: 2019-11-27 18:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

> [...]
    > samochodów. Producent się do tego dostosowywuje. Po co ma utrzymywać
    > większe koszty produkcji, jeśli bardzo mało wpłynie to na sprzedaż.

    Serio poszedłbys bez oporów kupic nowa mazde wiedzac ze jak bedziesz ja
    sprzedawał za 5-6 lat to juz bedzie korodowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 28. Data: 2019-11-27 21:16:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.11.2019 18:59, Budzik wrote:
    > Serio poszedłbys bez oporów kupic nowa mazde wiedzac ze jak bedziesz ja
    > sprzedawał za 5-6 lat to juz bedzie korodowac?

    No jakoś kupują.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2019-11-27 21:34:32
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-11-2019 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Serio poszedłbys bez oporów kupic nowa mazde wiedzac ze jak bedziesz ja
    > sprzedawał za 5-6 lat to juz bedzie korodowac?

    Jakbym zmieniał samochód na fabrycznie nowy co 3 lata, to byłoby mi
    wszystko jedno co się z nim stanie jak będzie miał 5-6 lat.

    yabba

  • 30. Data: 2019-11-27 21:37:13
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    miała spora tendencję do rdzewienia. Ale po zabezpieczeniu profili przestawały

    To co piszesz załatwia problem podwozia i profili. Samochody potrafią
    rdzewieć na środku poszycia drzwi lub błotnika. Jest nieuszkodzony
    lakier i pod nim rozpoczyna się korozja. Takie problemy zależą tylko od
    producenta i rodzaju stali jakie użył oraz technologii
    zabezpieczeń/malowania jaką zastosował.

    yabba