  • 1. Data: 2022-04-18 23:55:05
    Temat: Eagle - generowanie plików gerber
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Po wielu latach samodzielnego trawienia płytek chyba w końcu przeszedł
    moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofertom chińskich fabryk PCB, ponieważ
    dalszy rozwój jednego z moich projektów wymaga zastosowania przelotek
    pod układami.

    W oparciu o ten tutorial wygenerowałem sobie pliki gerber, po czym
    spakowałem je zipem.

    Na samym początku wrzuciłem je do tego narzedzia on-line:
    https://www.gerber-viewer.com/

    Tu wszystko wygląda ok. Następnym krokiem była wiec próba wrzucenia
    projektu do systemu producenta płytek. Na pierwszy ogień poszło PCBWay.
    Użyłem opcji "Quick Order", po czym wrzuciłem spakowane pliki. Niestety,
    to co wyświetla się na podglądzie wygląda dziwnie - płyta jest duża, z
    właściwą treścią w lewym dolnym rogu, nie zgadzają się tez lokalizacje
    otworów. To samo widzę, gdy wchodze w "Online Gerber Viewer" na ich
    stronie. Za to w samym zamówieniu wymiary płytki najwyraźniej zostały
    określone prawidłowo, a cena została określona na ich podstawie.

    Spróbowałem więc u konkurencji - JLCPCP. Tutaj po uploadowaniu gerberów
    na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, ale gdy przyjrzałem się bliżej
    sobaczułem, że przez dolną część PCV biegnie dodatkowa, ukośna ścieżka,
    której nie było w Eagle, oczywiście zwierając wszywstko po drodze.

    I teraz pytanie: to ja robię coś nie tak, czy narzędzia do generowania
    wizualizacji na wyżej wymienionych stronach są tak ułomne? Ktoś spotkał
    się z takich problemem? Po złożeniu zamówienia "sensowność" projektu
    jest jeszcze sprawdzana przez jakiś bardziej zaawansowany system?

  • 2. Data: 2022-04-19 09:28:31
    Temat: Re: Eagle - generowanie plików gerber
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > układami.
    > W oparciu o ten tutorial wygenerowałem sobie pliki gerber, po czym

    Który tutorial?

> [...]
    > się z takich problemem? Po złożeniu zamówienia "sensowność" projektu jest
    > jeszcze sprawdzana przez jakiś bardziej zaawansowany system?

    Wytwórcy PCB udostępniają swoje instrukcje oraz skrypty CAM, skorzystaj z
    tego. Np. JLCPCB:
    https://support.jlcpcb.com/article/137-how-to-genera
    te-gerber-and-drill-files-in-autodesk-eagle
    Dodatkowo JLCPCB sprawnie odpisuje na maile i wyjaśnia wątpliwości co do
    gerberów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2022-04-19 11:32:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/04/2022 23:55, Atlantis wrote:
    > Po złożeniu zamówienia "sensowność" projektu
    > jest jeszcze sprawdzana przez jakiś bardziej zaawansowany system?

    PCBWay weryfikuje białkiem. Trafiało się, że dostawałem uwagi, np "brak
    otworu" w miejscu gdzie go faktycznie ręcznie usunąłem z pliku i został
    pad albo informację "tego nie da się wyfrezować" z opisem co jest nie tak.

  • 4. Data: 2022-04-20 07:50:56
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Atlantis wrote:

    > Po wielu latach samodzielnego trawienia płytek chyba w końcu przeszedł
    > moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofertom chińskich fabryk PCB

    Bez ironii: długo wytrzymałeś, autentyczne diamond hands. W niebie
    odpalili imprezę na skalę Sylwestra Marzeń z powodu nawrótenia TAKIEGO
    grzesznika. ;-)))

    > I teraz pytanie: to ja robię coś nie tak, czy narzędzia do generowania
    > wizualizacji na wyżej wymienionych stronach są tak ułomne?

    Są, mi na stronie JLC pourywało ścieżki w połowie długości. Sprawdziłem
    lokalnie tym narzędziem: https://sourceforge.net/projects/gerbv/,
    gerbery były OK. To zaakceptowałem w JLC i płytki przyszły jak trzeba.
    Ciekawostka: IMS wyszło nieco *taniej* niż FR4.

    > Ktoś spotkał się z takich problemem?

    Pewnie.

    > Po złożeniu zamówienia "sensowność" projektu
    > jest jeszcze sprawdzana przez jakiś bardziej zaawansowany system?

    Wymagania technologiczne na pewno, a "sensowność" to jak się Chińczykowi
    zachce. Kiedyś mnie dopytywał, czy to na pewno tak ma być, ale robiłem
    pewne cuda z soldermaską. Po wytłumaczeniu, że to pola pod klej więcej o
    nic nie pytał.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2022-04-20 12:24:55
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 20.04.2022 o 07:50, Piotr Wyderski pisze:

    > Ciekawostka: IMS wyszło nieco *taniej* niż FR4.
    W JLCPCB?
    Możesz zdradzić jaka ilość dcm2 oraz ile z dcm2 wyszło?
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2022-04-20 14:33:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2022 23:55:05 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Na samym początku wrzuciłem je do tego narzedzia on-line:
    > https://www.gerber-viewer.com/

    Używasz Linuxa, gerbv na Linuxa jest wystarczający do weryfikacji
    gerberów. Możesz nawet załadować pliki jako warstwy i zweryfikować
    czy wszystko się pokrywa.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2022-04-20 17:23:11
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Rutkowski, Jacek wrote:

    > W JLCPCB?

    Tak.

    > Możesz zdradzić jaka ilość dcm2 oraz ile z dcm2 wyszło?

    Seria próbna, 24 prostokątne płytki 9x13cm, 50 okrągłych o średnicy 47mm
    i 30 okrągłych 38mm. W każdym przypadku wycena nieco niższa niż dla FR4
    dwuwarstwowego. Sam się zdziwiłem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2022-04-28 18:39:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> napisał(a):
> [...]
    te-gerber-and-drill-fi
    > les-in-autodesk-eagle Dodatkowo JLCPCB sprawnie odpisuje na maile i

    Właśnie dostałem z JLCPCB płytki, które w ich przeglądarce wyglądały jakby
    nie miały otworów. Support odpisał żeby się tym nie przejmować i że gerbery
    są w porządku. I faktycznie, płytki mają wywiercone wszystko jak trzeba.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/