    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektroliza
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 26 Jul 2022 14:02:49 +0200

    On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
    oznaczone sealed,

    0.1.1.909.3119&rep=rep1&type=pdf

    ysis
    196890422004381

    > przeleciałem to o czym piszecie,
    > ale wymieniacie akumulatory żelowe i z mata szklaną

    To nie ja - to oni.
    Jakby to byla jakas istotna czesc ... i z tych artykułów wychodzi,
    sugestia, ze to naprawde istotny skladnik, tylko jakos nie bardzo chca
    wyjasnic dlaczego.

    > a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
    bezobslugowych, od ponad 10 lat

    > Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.

    Ale one IMO nie są "sealed".
    Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.

    I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
    wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
    bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.

    Kolejna sprawa to napięcie w instalacji.
    Pojawily sie regulatory polprzewodnikowe, i dosc dokladnie trzymaly
    napiecie - to i gazowanie male.
    Potem nastapiła era zmniejszania napiecia/zarzadzania - u mnie w
    samochodzie jest ~13.8V.
    I juz gazowanie bardzo male.

    A potem nastąpila era start-stop, napiecie podniesiono,
    zwykly akumulator zastąpiono lepszym, zupelnie nie wiadomo dlaczego,
    bo wszak "zwykly rozruchowy" z rozruchem rozgrzanego silnika nie
    powininien miec problemow.

    Kolejna sprawa to dodatek wapnia - podobno zmniejsza gazowanie.

    Nadal nie bardzo wierze, aby niewielkie nadcisnienie powodowalo
    jakies wielkie efekty.

    P.S. I jeszcze
    https://batteryuniversity.com/article/bu-201-how-doe
    s-the-lead-acid-battery-work

    "The sealed battery contains less electrolyte than the flooded type,
    hence the term "acid-starved."

    Nie ma "sealed flooded" ?

    "Perhaps the most significant advantage of sealed lead acid is the
    ability to combine oxygen and hydrogen to create water and prevent dry
    out during cycling. The recombination occurs at a moderate pressure of
    0.14 bar (2psi). "

    Hm, zmienic wiarę ?

    > Wadą akumulatorów żelowych jest wysychanie, gdyż mają zawory pod plastikową klapką
    > i nadmiar wodoru jest wyrzucany

    Nie rozumiem - a inne typu nie to maja zaworow pod klapką?

    Ja sie tam tylko zastanawiam, jak żelowe i AGM znoszą gazowanie.
    Czy nie ma problemu, bo mało gazują, przyjmniej przy porządnym
    ładowaniu?

    > Sa metody regeneracji żelowych przez dodanie soku z cytryny, ale
    > komu by sie chciało

    A to mnie zaciekawilo ...

    > Kwasowe nie nadają sie UPS bo kwas wymaga wstrząsania aby się

    wytlumacz to produncentom, bo oni chyba tylko olowiowych używaja :-)
    Chyba, ze masz na mysli jakies odmiany - np VRLA.

    > mieszał podczas jazdy i syfy nie wywoływały zwierania płyt

    A żelowych to nie dotyczy?
    Tam sie elektrolit słabo miesza.
    Podobnie AGM.

    Tylko że te w UPS to po latach raczej wydajnosc prądowa im
    spada/rezystancja wewnętrzna rosnie,
    i UPS sie wylacza na pelnej mocy.

    A jak takim sie troche pobawic, to mu wydajnosc nagle spada jeszcze
    bardziej, wrecz do mA, i nie wiem co o tym myslec - korozja plyt w
    srodku?

    Za to w samochodach chyba wszyskie mi w ostatnich latach padly na
    zwarcie celi, a mieszania na wroclawskich drogach nie brakuje :-)

    J.

    No i mam zagwozdke - to jakich szukac do UPS?
    Żelowych czy AGM?

    A tu jeszcze
    http://www.leoch.com/product/industrial/?industrytyp
    e=UPS#divIndustry